مجله نقره ساحل

انگشتر در هر 5 انگشت چه معنایی دارد؟

انگشتر شما میتواند نماینده شخصیت شما باشد. تا الان به معنی انگشتر در انگشتان مختلف فکر کرده‌اید که چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ اینکه مثلاً چه فرقی بین انگشتر در انگشت میانی با انگشتر در انگشت اول وجود دارد؟ معنی انداختن انگشتر در انگشت شست چیست؟ یا مثلاً برایتان سؤال نشده که چرا حلقه‌ی ازدواج را در دست چپ می‌اندازند؟ برای دیدن مدل‌های خاص حلقه ازدواج اینجا کلیک کنید.

احتمال اینکه چنین سؤالاتی از ذهنتان عبور کرده باشد زیاد است. به همین خاطر ما در این مطلب می‌خواهیم مفهوم انداختن انگشتر در هر کدام از انگشتان دست را برایتان توضیح دهیم. پیش از آن خوب است بدانید دست چپ و راست هم در معنی انگشتر در انگشتان مختلف تأثیر دارد؛ که تفاوت آن‌ها را نیز در این مطلب نوشته‌ایم.

در ادامه با ما همراه باشید.

انگشتر در انگشت شست

در افسانه‌های باستان، همه انگشت‌های دست به نام یکی از خدایان رومی نام‌گذاری شده‌اند. اما شست تنها انگشتی است که هیچ نامی ندارد. البته این مسأله بدین معنا نیست که شست اهمیت خاصی ندارد، بلکه درست برعکس، این انگشت نماد اراده‌ی بالای فرد است. انگشت اول دست هر فرد را می‌توان نشانه‌ی اراده و آینده‌ نگری او نسبت به مسائل زندگی شخصی یا جهان پیرامونش دانست.

گفته می‌شود اگر مردها انگشتر را به شست دست راست بیندازند یعنی می‌خواهند قدرت نمایی کنند. البته در فلسفه چینی، این موضوع از انعطاف‌پذیری و داشتن قابلیت تطابق با خواسته‌های دیگران، حکایت دارد.این در حالیست که اگر انگشتر در شست دست چپ انداخته شود به معنای مدعی بودن است.

معنی انداختن انگشتر در انگشت شست دست راست در زنان به معنای کله‌شق بودن و زود از کوره در رفتن، از پس مشکلات خود برآمدن و داشتن اخلاق پسرانه است.

انگشتر در انگشت اشاره

انگشت اشاره، ژوپیتر نام دارد که نام بزرگ‌ترین خدای رم باستان است. به همین خاطر، انداختن انگشتر در انگشت اشاره به معنای داشتن صفاتی همچون رهبری و جاه‌طلبی است و اعتماد به نفس بالا است. این افراد اغلب روابط اجتماعی بسیار خوبی دارند و در زمینه تعامل با اطرافیان موفق ظاهر می‌شوند.

معنی انگشتر در انگشت اشاره دست چپ در باور چینی‌ها، به معنای قدرت طلبی فرد بوده و می‌خواهد رئیس باشد. درست برعکس آن کسی که در انگشت اشاره دست راست حلقه بیندازد یعنی کاملا مطیع است و توصیه‌های اطرافیان را می‌پذیرد.

لازم است اشاره کنیم که معنی انداختن انگشتر در انگشت اشاره در برخی از فرهنگ‌ها، نماد ازدواج است.

انگشتر در انگشت وسط

معنی انگشتر در انگشتان مختلف را با انگشت میانی پی می‌گیریم. تعادل دست انسان روی انگشت وسط او سوار شده است. از این رو، انگشت وسط که نماد سیاره زحل است، در واقع تعادل کلی شخصیت فرد را نشان می‌دهد. افرادی که انگشتر را به انگشت سوم دست خود می‌اندازند یعنی کاملاً پیرو قانون هستند و در جدال بین نیک و بد، طرف حق را می‌گیرند. از نظر عدالت روی این افراد می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد.

چینی‌ها معتقدند معنی انداختن انگشتر در انگشت وسط دست راست، یعنی فرد دارای قابلیت تصمیم‌گیری درست در شرایط مختلف و همچنین استقلال فکری است.

انگشتر میانی دست چپ خیلی مفهوم خاصی ندارد و بیشتر برای زیبایی است

انگشتر در انگشت حلقه

در چهارمین بخش از شناخت معنی انگشتر در انگشتان مختلف به شناخته‌ شده‌ ترین انگشت، یعنی انگشت حلقه می‌رسیم. همان‌طور که از نامش پیداست، میزبان حلقه‌ی ازدواج یا نامزدی است. در کشور ما حلقه‌ی نامزدی در دست چپ انداخته می‌شود. اما شاید بد نباشد بدانید در برخی از کشورهای اروپایی، دقیقاً برعکس است. یعنی آ‌ن‌ها اعتقاد دارند که حلقه نامزدی باید در دست راست قرار بگیرد. چون در گذشته فقط اشراف‌زاده‌ها انگشتر را در دست چپ می‌انداخته‌اند و هنوز هم برخی از زنان اروپایی به روال گذشته این رسم را ادامه می‌دهند.

البته رومی‌های باستان نخستین انسان‌هایی بودند که حلقه‌ی ازدواج را در دست راست خود پوشیدند. آن‌ها اعتقاد داشتند که دست چپ ناشاد و غیرقابل‌اعتماد است. در کشور هند نیز برای سال‌های متمادی حلقه را در دست راست خود می‌انداختند و باور داشتند که دست چپ، ناپاک است. البته بر اساس قوانین جدید این کشور، شهروندان اجازه دارند حلقه را در هر دستی که می‌خواهند، به دست کنند و محدودیتی برای این امر وجود ندارد.

اما در بیشتر کشورهای جهان، انگشت چهارم دست چپ مرسوم‌ترین انگشت برای حلقه است. زیرا می‌گویند رگ این انگشت مستقیماً به قلب می‌رسد و این رگ، «رگ عشق» نام دارد. البته این اعتقاد یونانی‌ها بوده اما همچنان رایج‌ ترین معنی انداختن انگشتر در انگشت حلقه همین است.

چینی‌ها دیدگاه متفاوتی به این انگشت دارند. آن‌ها می‌گویند اگر کف دست‌ها را روبه‌روی هم بگیرید، نوک انگشت‌های هر دو دست را به هم وصل کنید. سپس سعی کنید انگشت‌ها را از هم جدا کنید. تنها دو انگشتی که از هم فاصله نمی‌گیرند، انگشت‌های چهارم دست‌های چپ و راست هستند. به همین دلیل، حلقه ازدواج را در این انگشت می‌پوشند تا زن و شوهر تا آخر عمر به یکدیگر وصل باشند و عشقشان دوام داشته باشد. بد نیست بدانید، در باور چینی انگشت شست نماد والدین، انگشت اشاره نماد خواهران و برادران و انگشت کوچک نماد فرزندان است که همگی آن‌ها یک روز از آدم جدا می‌شوند؛ غیر از فردی که عاشقش هستیم.

انگشت چهارم، آپولو نام دارد. آپولو نماینده‌ی خلاقیت در هنر، فرهنگ بالا و عشق و زیبایی است. در نتیجه، معنی انداختن انگشتر در انگشت حلقه نشانه متاهل بودن و متعهد بودن فرد است. حلقه انداختن در دست راست هم می‌تواند نشان‌دهنده رمانتیک بودن شخصیت فرد و علاقه‌اش به ازدواج باشد.

انگشتر در انگشت کوچک

کوچک‌ترین و آخرین انگشت دست به نام سیاره عطارد نامگذاری شده است. معنی انداختن انگشتر در انگشت کوچک، قدرت بیان بسیار خوب، روابط اجتماعی عالی و داشتن دوستان زیاد است. افرادی که در این انگشت حلقه می‌اندازند علاقه زیادی به یافتن دوستان جدید دارند و معاشران و هم‌صحبتان بسیار خوبی هستند. این افراد حافظه‌ی خوبی داشته و خاطرات را به دقت به یاد می‌آورند. همچنین افرادی خلاق و با اعتماد به نفس بالا هستند.

در دوران باستان، مردان متاهل در انگشت کوچک دست چپ خود دو حلقه می‌انداختند، حلقه زیری نگین‌دار و بالایی یک حلقه ساده بود. افرادی که انگشتر به این انگشت می‌اندازند بسیار جدی هستند. البته اگر حلقه در انگشت کوچک دست راست پوشیده شود، یعنی فرد رفتار بسیار دوستانه‌ای با اطرافیان دارد.

جالب است بدانید که انگشت کوچک قدرت تنظیم روابط شما با محیط و آدم‌های اطرافتان را دارد، بنابراین اگر احساس می‌کنید در روابط بیرونی خود با دیگران دچار مشکل شده‌اید، انگشتر خود در انگشت کوچکتان بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =