مجله نقره ساحل

خواص سنگ ها

خواص سنگ ها را بدانید

برای دیدن مدلهای متنوع ازانگشتر های مردانه با سنگ های مختلف اینجا کلیک کنید.

انواع سنگ های قیمتی سنگ‌های جواهر جذاب و چشم نوازی هستند که از سنگ یا مواد معدنی ساخته می‌شوند و اغلب برای استفاده در جواهرات و تزیینات فشن یا مد به کار می‌روند.

از معروف‌ترین انواع سنگ های قیمتی می‌توان به الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد اشاره کرد. از این سنگ‌ها به وفور در صنعت طلا و جواهرسازی استفاده می‌شود. به همین خاطر می‌خواهیم در این مطلب شما را با خواص و ویژگی‌های انواع سنگ‌ها آشنا کنیم. البته باید توجه داشته باشید که سنگ‌ها به دو دسته‌ی قیمتی و نیمه‌قیمتی تقسیم می‌شوند.

هر چه سنگ قیمت بالاتری داشته باشد، خواص درمانی بیشتری هم برای آن مطرح می‌شود. به طور مثال، گفته می‌شود اگر فردی دچار کم خونی باشد، اگر از جواهراتی با یاقوت اصل استفاده کند، این سنگ رنگ خود را از دست می‌دهد. یا مثلا وقتی فرد سلامت جسمانی خود را از دست می‌دهد، اگر جواهری با سنگ فیروزه داشته باشد، این سنگ رنگش تغییر می‌کند. برخی اعتقاد دارند بهتر است سنگ در تماس مستقیم با پوست باشد تا خواص درمانی خود را به بدن منتقل کند. مثلا اگر از سنگ‌ها روی انگشت خود استفاده می‌کنید، توجه کنید که سنگ‌ طوری روی انگشتر تعبیه شده باشد که پوست شما را مستقیما لمس کند.

برای دیدن مدلهای متنوع ازانگشتر های زنانه با سنگ های مختلف اینجا کلیک کنید.

تفاوت سنگ قیمتی با سنگ نیمه قیمتی در چیست؟

سنگ‌های جواهر قیمتی و سنگ‌های جواهر نیمه قیمتی اصطلاحاتی هستند که در اواسط دهه ۱۸۰۰ برای توصیف انواع سنگ‌های جواهر ایجاد شد و صرفاً سنگ‌ها را بر اساس نادر بودن آنها طبقه بندی می‌کند.

سنگ‌هایی که به وفور یافت می‌شوند را «سنگ‌های نیمه قیمتی» می‌نامند و سنگ‌هایی که نادر و کمیاب هستند به عنوان سنگ‌های جواهر قیمتی و گرانبها که ارزش بیشتری دارند طبقه بندی می‌کنند. به همین علت، سنگ‌های جواهر الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد در خانواده سنگ‌های قیمتی طبقه‌بندی شده‌اند. تمام سنگ‌های دیگر در رده سنگ‌های نیمه قیمتی جای می‌گیرند.

تاریخچه استفاده از سنگ های قیمتی

تاریخ استفاده از سنگ‌های قیمتی به اندازه تاریخ پیدایش بشر است و قدمتی هفت هزار ساله دارد. سنگ‌های قیمتی از دوران باستان از اهمیت بسیاری میان مردم برخوردار بوده‌اند. دلیلش هم زیبایی و کمیابی این کانی‌هاست. از اواسط سال‌های ۱۸۰۰، تنها چهار سنگ خاص جزو سنگ‌های قیمتی بوده‌اند: الماس، یاقوت، زمرد و یاقوت کبود. همه سنگ‌های قیمتی شفاف هستند و با غنای رنگ ارزش داده می‌شوند؛ البته، به جز الماس که هر چه بی‌رنگ‌تر باشد، ارزش بالاتری دارد.

جالب است بدانید از این سنگ‌ها حتی به عنوان دارو هم استفاده می‌شده؛ یا مثلا بعضا تصور می‌شده که به همراه داشتن چنین سنگ‌های معدنی‌ موجب افزایش قدرت افراد می‌شود. با اینکه این باورها پایه‌ی علمی ندارند و مردم هم پی به این موضوع برده‌اند، اما همچنان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

در گذشته سنگ‌های قیمتی بیشتر از ارزش مادی، جنبه‌ی سحر و جادو داشتند و به عنوان طلسم توسط صاحبانشان استفاده می‌شده‌اند. مردم باستان باور داشتند، دارندگان طلسم قادر به دور کردن شیاطین، بیماری‌ها و دیگر حوادث ناخوشایند از خود هستند، فرشتگان آنها را حمایت می‌کنند و از سلامتی و خوشبختی برخوردارند.

برای دیدن مدلهای متنوع ازگردنبند های زنانه با سنگ های مختلف اینجا کلیک کنید.

معرفی انواع سنگ و خواص آنها

سنگ‌های قیمتی در واقع به علت سختی و کمیاب بودنشان ارزش بسیار بالایی دارند و در مقایسه با سنگ‌های نیمه‌قیمتی بسیار گران‌قیمت‌تر هستند. به طور کلی، انوع باکیفیت سنگ‌های الماس، زمرد سبز، یاقوت سرخ، یاقوت کبود یا هر نوع کانی کمیاب را به عنوان سنگ‌های قیمتی در صنعت جواهرات می‌شناسند.

برای دیدن مدلهای متنوع ازنیمست های زنانه نقره اینجا کلیک کنید.

الماس سفید:

الماس سخت‌ترین ماده شناخته شده در دنیاست که ویژگی‌های خاصی مانند درخشندگی بالا و نیمه رسانایی دارد. تراش الماس، بیشترین اثر را در میزان درخشش و قیمت آن دارد. اگر الماس از رنگ، خلوص و شفافیت خوبی برخوردار باشد، تراش بد باعث تیره به نظر رسیدن آن می‌شود. به همین خاطر در خرید الماس باید با یک متخصص مشورت کنید و از خوش تراش بودن آن مطمئن شوید.

در دوران باستان رومی‌ها بر این باور بودند که در طول جنگ، الماس برای آنها شهامت و شجاعت می‌آورد. کاهنان اعظم یهود الماس را هنگام تصمیم‌گیری در مورد گناهکار یا بیگانه بودن متهمان به کار می‌بردند. اما امروزه تقریبا هیچ کدام از این تفکرات رواج ندارد و ویژگی‌های ظاهری و صنعتی الماس باعث ارزش آن شده است.

گفته میشود که هدیه دادن آن برای ازدواج اعتماد را در رابطه نشان می دهد و نیز بیانگر معصومیت و وفاداری می باشد.
در زمان های قدیم ، الماس ها را همانند سنگ های زینتی جلا داده شده دیگر می پوشیدند. آنها صرفا به خاطر زیبایی‌شان به عنوان یک سنگ زینتی، جواهر محسوب می شدند.

هنگام کشف برش‌های چند وجهی بود که ماهیت خیره کننده ی الماس به طور کامل درک شد.الماس قادر به تطهیر کردن تمامی موانع انرژی ، افزایش اعتماد به نفس و عشق است و می تواند شخص را از موانع عاطفی خود آگاه کند. گفته می شود که الماس قادر به طولانی کردن روابط ، افزایش تعادل و خلوص، به همراه مقابله با حسادت می باشد. گفته می شود که الماس افکار و احساسات افراد را چه نقطه قوت باشند و چه ضعف، چه خوب باشند و چه بد تقویت می کند و به افرادی که آن را حمل می کنند جرات و امید برای افزایش اعتماد به نفس میدهد.

الماس به عنوان”شفابخش اعظم” به عنوان تسکین دهنده تقریبا درهر ناراحتی می تواند استفاده شود. گفته می شود که الماس گرفتگی های چاکرای تاج را به همراه گرفتگی های شخصیت فرد باز می کند. شخص باید به هنگام پوشیدن الماس دور گردن بسیار دقت کند چرا که این باور وجود دارد که الماس تفکرات شخص را چه آن افکار مثبت و چه منفی باشند تشدید می کند، و اگر شخصی که آن را می پوشد افکار و احساس منفی داشته باشد جریان انرژی را مسدود می کند.

نحوه شارژ الماس:

هر هفته با آب به سادگی شسته و برای شارژ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر نور آفتاب بگذارید.

الماس صورتی:

الماس صورتی “Pink Diamonds” به دلیل رنگ منحصر به فرد و رمانتیک بودنش، یکی از مطلوب ترین انواع الماس است. الماس های صورتی در کنار سنگ های طبیعی بنفش، قرمز و آبی، جزو کمیاب ترین الماس ها هستند. تمام الماس‌ های رنگی فانتزی و طبیعی، کمیاب در نظر گرفته می‌شوند، زیرا کمتر از همتایان بی‌رنگ‌شان استخراج می‌شوند. در واقع، برخی از مطالعات نشان داده اند که تنها ۰.۰۱ درصد از قیراط الماس رنگی، در مقایسه با سنگ های بی رنگ در سال استخراج می شود. الماس های صورتی بسیار زنانه، فوق العاده زیبا و در میان کمیاب ترین رنگ ها در دنیای رنگ ها، درست بعد از قرمز، بنفش عمیق و بنفش کمرنگ هستند.

الماس به عنوان”شفابخش اعظم” به عنوان تسکین دهنده تقریبا درهر ناراحتی می تواند استفاده شود. گفته می شود که الماس گرفتگی های چاکرای تاج را به همراه گرفتگی های شخصیت فرد باز می کند. شخص باید به هنگام پوشیدن الماس دور گردن بسیار دقت کند چرا که این باور وجود دارد که الماس تفکرات شخص را چه آن افکار مثبت و چه منفی باشند تشدید می کند، و اگر شخصی که آن را می پوشد افکار و احساس منفی داشته باشد جریان انرژی را مسدود می کند.

نحوه شارژ الماس:

هر هفته با آب به سادگی شسته و برای شارژ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر نور آفتاب بگذارید.

الماس قرمز:

گران‌ترین نوع الماس در دنیا انواع شفاف و بی‌رنگ است. اما این جواهر در طبیعت به رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود که از نظر ساختاری تفاوتی با هم ندارند اما فرایندهای نادر اتمی سبب تغییر رنگشان می‌شود. از جمله باید به الماس قرمز اشاره کرد که بسیار نایاب است و فقط در آفریقای جنوبی و غرب استرالیا یافت می‌شود. الماس قرمز و الماس صورتی از نایاب ترین الماس‌های کره زمین محسوب می‌شوند. الماس قرمز هم مانند دیگر الماس‌ها باعث نیرو بخشیدن به مغز و مخچه، سیستم ماهیچه‌ای، اعصاب و انشعابات آن می‌شود. همچنین در رفع مسمومیت، تسکین نقرس و تقویت چشم‌ها نقش موثری دارد.

نحوه شارژ الماس:

هر هفته با آب به سادگی شسته و برای شارژ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر نور آفتاب بگذارید.

الماس سیاه:

الماس سیاه نیز مانند عقیق از بوجود آمدن سنگ کلیه، کیسه صفرا و بیماری مثانه جلوگیرى مى کند. الماس سیاه همچنین روى دستگاه گوارش  شما اثر مطلوبى دارد و اعصاب و مغز را نیرو مى بخشد، در رفع مسمومیت، تقویت چشم، تسکین نقرس و مصونیت بدن تأثیر بسزایى دارد و تقویت کننده هوش و حافظه هست.

الماس سیاه در بهبود بیماری های پوستی، مو و ناخن تاثیر خارق العاده ای دارد. الماس از صاحب اش در برابر افکار منفی محافظت می کند. بهتر است براى درمان از سنگ نتراشیده الماس استفاده شود و پس از ھر بار استفاده باید آن را زیر آب شسته و زمان کوتاھى (حدود 15 دقیقه) در زیر نور خورشید قرار داد.ساختار شیمیایی الماس سیاه درست همانند نوع سفید آن است اما وجود گرافیت در این سنگ، رنگ آن را به سیاه تبدیل می‌کند. الماس سیاه به دلیل داشتن ساختار چندبلوری، تلالو  و درخشش ندارد. این ساختار باعث می‌شود نور به جای شکست، جذب شود و ظاهر الماس را مات کند.

نحوه شارژ الماس:

هر هفته با آب به سادگی شسته و برای شارژ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر نور آفتاب بگذارید.

یاقوت سرخ:

ریشه اصلی این واژه از یونان باستان huakinthos می باشد و از عربی به صورت “یاقوت” و از فارسی میانه به صورت “یاکَند” به زبان فارسی راه یافته است. سنگ یاقوت قرمز یکی از سنگ‌های قیمتی است که در صنعت و زیورآلات بکار برده می شود. یونانیان‌ بر این عقیده بودند که‌ این نگین به‌ صاحبش‌ نیروهای‌ خاصی‌ از جمله‌ سلامتی، علم، ثروت‌ و پیروزی در عشق‌ به ارمغان می‌آورد.اگر در داخل سنگ یاقوت ناخالصی وجود داشته باشد و دانه‌های ریز سیاه در آن مشاهده شود، این نگین اصل است. نگین یاقوت سرخ بزرگ با کیفیت بالا و بدون ناخالصی بسیار نادر و گران قیمت است.

نحوه نگهداری و شارژ یاقوت سرخ:

یاقوت سرخ را می‌توان با استفاده از روش شست و شو با آب جاری و شارژ کردن در نور خورشید نگهداری کرد.

البته یاقوت کبود را با قرار دادن در نمک خشک دریا و کمتر از یک ساعت در نور خورشید،میتوان دوباره شارژ نمود و انرژیهای منفی سنگ یاقوت کبود را تخلیه کرد.

یاقوت کبود:

یاقوت کبود آبی نشانگر صلح و آرامش است. بارها در نوشته های مذهبی باستان دیده شده است که یاقوت کبود نمادی از خلوص، خرد، وفاداری و ایمان باشد. یاقوت کبود در سراسر آفریقا و آسیا استخراج می شود اما آنها را می‌توان در استرالیا و ایالات متحده نیز یافت. زیبایی و استحکام این سنگ باعث شده بعنوان طلسم در میان سلاطین بسیار محبوب باشد. یک تاریخدان قرون وسطا نوشته که شاهان این سنگ را به همراه داشتند تا آنان را از صدمات فیزیکی و حسادت درباریان محفوظ دارد. سنگ یاقوت یکى از سنگ‌هاى مناسب براى مدیتیشن است. این گوهر با ارتعاشات خود انرژى صاحبش را تقویت و تصمیم‌گیری را برای او آسان می‌کند.یاقوت کبود دومین سنگ سخت بعد از الماس است که در طبیعت یافت می‌شود. درجه سختی یاقوت کبود ۹ است و ساختار کریستالی سه گوش دارد. به طوری که فقط الماس توان بریدن یاقوت کبود را دارد.

نحوه نگهداری و شارژ یاقوت کبود:

برای تمیز کردن سنگ یاقوت می‌توانید از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. تنها کافیست سنگ را در این محلول قرار داده و بسته به میزان کثیف بودن سنگ آن را به مدت 10 الی 20 دقیقه در محلول باقی گذارید.

شما می‌توانید برای شارژ یاقوت کبود آن را به مدت 1 تا 2 ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید. همچنین قرار دادن سنگ در آب به مدت 45 دقیقه تا 24 ساعت از دیگر روش‌های شارژ این سنگ است. استفاده از اب جاری نیز روشی عالی برای شارژ این گوهر است.

یاقوت زرد:

سنگ یاقوت زرد کامیابی و موفقیت را به ارمغان می آورد. این سنگ نه تنها سرمایه و فراوانی مال را در زندگی هر شخص جذب می کند بلکه توانایی این را دارد تا انرژی های خلاق را برای هر فردی در عملش آشکار سازد.یاقوت زرد هوش و حافظه را تحریک می کند و در تنظیم بندی اهداف تمرکز می کند و اجازه می دهد تا دیدگاهشان را به اندازه کافی برای ایجاد آن در نظر بگیرند. یاقوت زرد، کشف حرکت در مسیرهای جدید را تشویق می کند. یاقوت زرد هیجان و انتظارات شادی را درباره امکانات برای انسان در زندگی به ارمغان می آورد.

نحوه نگهداری و شارژ یاقوت زرد:

برای شارژ یاقوت زرد خود و پاک کردن انرژی‌های منفی، یاقوت زرد را به مدت 1 تا 2 ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید؛ سپس آن را بشویید.پاکسازی با آب نیز می‌تواند بهترین روش برای شارژ سنگ‌ها باشد. بنابراین می‌توانید یاقوت زرد را به مدت 45 دقیقه تا 24 ساعت در آب خیس کنید.

همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم، آب بهترین وسیله برای پاک سازی و شارژ سنگ‌ها می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید یاقوت زرد را 2 بار در ماه در آب جاری قرار داده و سپس به مدت 2 ساعت آن را در معرض نور خورشید قرار دهید.عنصر هوا تمام انرژی‌های منفی سنگ را پاک می‌کند، به همین دلیل یاقوت زرد را می‌توان با استفاده از هوا شارژ کرد؛ به این طریق که یاقوت زرد خود را در هوای آزاد قرار دهید. در نتیجه یاقوت زرد شما تازه و شارژ می‌شود

زمرد:

زمرد در مقابل حرارت ضعیف است و ممکن است به خاطر گرما ترک بخورد. مهم‌ترین عامل زمرد در خرید و فروش، گرید آن است. گریدهای زمرد به پررنگی و کم رنگی آن و میزان شفافیت سنگ بستگی دارد. برای اطمینان از اصل یا بدل بودن زمرد، آن را زیر نور بگیرید. زمرد واقعی هیچ نوع فلاش رنگی از خود بازتاب نخواهد داد. زمرد طبیعی فلاش‌های اندکی بازتاب می‌دهد که اصطلاحا آتش نامیده می‌شوند. اما زمرد بدلی همچون رنگین‌کمان نور می‌تاباند و به این ترتیب می‌توانید غیر اصل بودن آن را تشخیص دهید.

اولین زمردها در مصر علیا در ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح استخراج شدند. سنگ‌های زمرد در طول سلطنت اسکندر بزرگ استخراج شده و مورد پسند و علاقه کلئوپاترا قرار گرفتند و توسط او جمع‌آوری شدند. آزتک‌ها و اینکاها نیز سخت طالب زمرد بودند و مغولان هند نیز آن قدر برای آنها احترام و ارزش می‌گذاشتند که روی سنگ‌ها را با متون مقدس حک می کردند تا از آنها برای جلوگیری از شر استفاده کنند. مصریان باستان هم برای درمان چشم از زمرد استفاده می‌کردند. همچنین در دهان مرده‌ها این سنگ قیمتی را قرار می‌دادند تا در آن دنیا بهتر صحبت کنند. پزشکان هم زمرد را برای پادزهر و درمان بیماری صرع یا بیماری های معده به کار می‌بردند. در حال حاضر هم بعضی از پزشکان به خواص درمانی زمرد اعتقاد دارند و جوشانده زمرد را برای علاج سرطان یا برای علاج صرع و همچنین درمان اسهال خونی تجویز می‌کنند.

نحوه نگهداری و شارژ زمرد:

برای تمیز کردن زمرد یک کاسه را با آب گرم پر کنید و یک صابون ملایم در آن قرار دهید. جواهرات را در مخلوط صابون و آب قرار دهید.می توانید برای راحتی و دسترسی بیشتر از قلم مو برای تمیز کردن استفاده کنید.

برای شارژ سنگ زمرد باید هر ماه یک بار آن را زیر نور خورشیبد قرار دهید،به مدت یک تا دو ساعت.

فیروزه:

فیروزه یک سنگ قیمتی مبتنی بر آب است که در صخره‌ها و کوه‌ها شکل می‌گیرد. در مقایسه با الماس، فیروزه اصل دارای خلل و فرج (حفره‌های) ریزی است که دلیلش هم وجود آب در این سنگ است.فیروزه نیشابور بهترین و معروف‌ترین مدل این سنگ است اما فیروزه مصر و آمریکا هم به وفور در بازار وجود دارند. رنگ فیروزه نیشابور ملایم تر از باقی فیروزه هاست. فیروزه نیشابور معمولا هیچ وقت آبی یکدست نیست و ترکیبات معدنی نقش‌های مختلفی روی سنگ ساخته‌اند.

فیروزه و مشتقاتش خواص دارویی زیادی دارند و با توجه به ویژگی مغناطیسی، روی قلب، چشم‌ها و کبد تاثیر مثبت دارد. سنگ فیروزه با منظم کردن گردش خون به عملکرد قلب کمک می‌کند یا سرمه فیروزه چشم‌ها را تقویت می‌کند. از سنگ فیروزه به عنوان سنگ حامی یاد شده است. به طوری که گفته می‌شود برخی از خلبان‌ها و مهمانداران هواپیما در اروپا برای ایمنی در سفر از فیروزه استفاده می‌کنند. دلیل اینکه فیروزه را نماد دوستی می‌دانند این است که برای شکل‌گیری این سنگ، آلومینیوم و مس باید با هم همکاری کنند تا ماده معدنی جدیدی به نام فیروزه ساخته شود. به همین خاطر، این رابطه را به دوستی تعبیر کرده‌اند و فیروزه به نماد دوستی تبدیل شده است.

نحوه نگهداری و شارز فیروزه:

بعضی از انواع فیروزه ها قابل شستشو با آب هستند اما بهتر است با یک پارچه نرم و نم دار این کار را انجام داده و سپس سطح را کاملاً خشک کنیم. استفاده از پارچه زبر اصلاً برای تمیز کردن فیروزه توصیه نمی‌شود. یک روش دیگر هم برای شارژ فیروزه با آب هست. در این روش باید فیروزه را برای مدت یک الی دو ساعت درون آب روان بگذاریم تا پاک شود. سپس آن را با پارچه نرمی خشک کنیم.

برای اینکه فیروزه را زنده نگه داریم باید آن را تخلیه کنیم. این سنگ حساسیت زیادی دارد و تنها با آب نمی‌توان آن را تمیز کرد و باید برای شارژ و تخلیه آن از نمک دریا استفاده نمود. کافی است مقداری نمک دریا خشک تهیه نموده و فیروزه را داخل آن قرار دهیم. استفاده از نمک دریا بهترین روش برای شارژ سنگ فیروزه است.

عقیق:

قیق یمانی یا عقیق یمن گران‌ترین نوع عقیق است. سختی عقیق بین ۶.۵ تا ۷ درجه در مقیاس مو است. به همین خاطر گاهی سخت و یا گاهی نرم است. این گوهر معمولاً از نوارهای پی‌درپی کلسدونی و کوارتز تشکیل می‌شود که به سبب وجود اکسیدهای فلزی به رنگ‌های متفاوت ظاهر می‌شود. از مشخصات این سنگ می‌توان گفت که عقیق اصل با آتش سوزانده نمی‌شود، روی شیشه خط می‌اندازد و نگین عقیق در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نشان می‌دهد. شی نوک تیز روی انگشتر عقیق اثری ندارد.

این سنگ در رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود به همین خاطر در جواهرسازی کاربرد زیادی دارد. مصری‌ها از سه هزار سال پیش، این سنگ را به صورت نگین‌هایی در سایزهای مختلف در می‌آوردند و از آن برای انگشترهای خود یا برای تزئین ظروف استفاده می‌کردند.

سنگ عقیق گردش خون را منظم می‌کند و در صورت زخمی شدن از خونریزی شدید جلوگیری می‌کند. این سنگ قیمتی مشکلات مربوط به تمرکز و حافظه را بهبود می‌بخشد. این سنگ شجاعت و سطح تحمل فرد را در رویارویی با مشکلات زندگی افزایش می‌دهد. با استفاده از عقیق می‌توان چهره واقعی افراد و صداقت آنها را تشخیص داد. اگر با مشکل کم‌خوابی مواجه هستید می‌توانید یک تکه از سنگ عقیق را زیر بالش خود قرار دهید و خوابی آرام و پر از آرامش برای خود رقم بزنید. سنگ عقیق افسردگی را برطرف می‌کند و به متولدین ماه دی کمک می‌کند تا عشق واقعی را پیدا کنند.

نحوه نگهداری و شارژ عقیق:

برای نگهداری از سنگ عقیق آن را هر ماه یک بار در آب جاری قرار دهید به مدت یک تا دو ساعت،و جهت شارژ آن آنرا هر ماه در معرض نور خورشید قرار دهید به مدت یک تا دو یاعت.

عقیق سیاه یا اونیکس:

سنگ عقیق در دسته خانواده کوارتز قرار دارد و از قدیم الایام استفاده گسترده ای در جواهرات از این سنگ شده است، این سنگ بسیار متنوع است و رنگ ها و مدلهای مختلفی را شامل می شود. بعد از عقیق قرمز و زرد مهمترین مدل عقیق را باید عقیق سیاه یا اونیکس دانست که طرفداران خاص خود را دارد، این سنگ همچون دیگر سنگ های عقیق و به خصوص عقیق قرمز دارای خواص درمانی و ماورایی بسیار فوق العاده ای می باشد.

در افسانه ها آمده است که عقیق سیاه خاطره اتفاقات فیزیکی که در اطراف فرد رخ می دهد را در خود حفظ می کند. بنابراین عقیق سیاه سنگی قدرتمند است که چون زندگینامه دارنده اش را در خود دارد، در روان بینی استفاده می شود.عقیق سیاه سنگی نیروبخش است و برای ورزشکاران و افرادی که زیر فشار روحی و عاطفی زیادی هستند، مفید است؛ به طوریکه ذهن و جسم را متعادل کرده و قدرت ذهن را افزایش می دهد. همچنین سنگی فوق العاده برای افراد دمدمی مزاج است چرا که به تمرکز آنان کمک می کند.عقیق سیاه به شما کمک می کند تا با اعتماد بنفسی بالاتر برخورد کنید.

نحوه نگهداری و شارژ عقیق سیاه یا اونیکس:

می توانیم بگوییم یکی از بهترین روش های نگهداری سنگ عقیق این است که آن را برای 15 دقیقه در آب نمک قرار دهید سپس آن را خارج کنید و خشک نمایید. حتما توجه داشته باشید که آب نمک را دور بریزید. اگر آب نمک موجود نبود سنگ مورد نظر را درون آب زلال قرار دهید و در مرحله بعد چند دقیقه مقابل نور خورشید بگذارید.

برای شارژ این سنگ میتوانید هفته‌یی یک بار آن را با آب شستشو دهید،یا آنرا زیر خاک قرار دهید و بعد از چند روز بردارید.

عقیق کبود:

صدها سال است که از سنگ عقیق کبود به عنوان گوهری ارزشمند و سنگی قابل استفاده در جواهرات یا مجسمه های هنری استفاده می شود و با نام سنگ عقیق آبی نیز شناخته می شود. سنگ عقیق نیز به عنوان طلسم و جادوگری از مواردی می باشد که توجه مردم از جمله ایرانیان باستان را به خود جلب می نمود و به دلیل اهمیت خواص عقیق سوسنی بسیار مورد استفاده قرار میگرفت. نام عقیق از نام رودخانه آگات (Achates) در شبه جزیره سیسیل ایتالیا گرفته شده است. احتمالا از بستر این رودخانه در دوران گذشته تکه سنگ های عقیق یافت می شده است.

نحوه شارژ یاقوت کبود:

برای شارژ می توانید آن را هفته ای یک بار در آب جاری یا آب نمک بشویید و سپس به مدت کوتاه در مقابل اشعه خورشید قرار دهید و از خواص انگشتر عقیق کبود یمن و دیگر انواع آن بهره کامل ببرید.

عقیق زرد:

برپایه ی یافته ها،سنگ عقیق زرد یمنی به سنگ « عزت نفس » مشهور می باشد و از خواص عقیق زرد اصل به منظور بالا بردن حس احترام به خود و توانایی های خود بسیار استفاده می باشد. سنگ عقیق زرد همینطور حس عشق و علاقه را در بین انسان ها بالا برده و سبب دور شدن از انرژی های منفی و مضر همانند ترس، حسادت و عصبانیت می شود. طبق تاریخچه سنگ عقیق زرد این سنگ در میان دولت ها و ملت های گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بوده  و حتی به دلیل اهمیت خواص عقیق زرد اصل در مواقع جنگ و مبارزات از عقیق زرد یمن به عنوان سنگ حفاظت کننده بهره می گرفتند. همچنان عقیده اکثریان این بوده است که یکی از مهم ترین خواص سنگ عقیق زرد این است که انگشتر عقیق زرد زنانه یا مردانه باعث وسعت و افزایش رزق و روزی می شود.

نحوه نگهداری و شارژ عقیق زرد:

بهترین روش برای نگهداری و شارژ عقیق زرد که در ایران به سنگ شرف الشمس شناخته می شود. تخلیه آن در آب می باشد و بعد از آن به مدت ۱ تا ۲ ساعت در زیر نور خورشید قرار بگیرد تا شارژ شود. این سنگ خواص درمانی و مارایی بسیاری دارد و در ایران جزء سنگهای پر فروش و پرطرفدار است.

زبرجد:

سنگ زبرجد سرزندگی را برای کل بدن به ارمغان می‌آورد، صبر و شکیبایی، اعتماد بنفس و جرأت را افزایش می‌دهد،و از دوران باستان داستان‌هایی از اینکه چگونه این سنگ روند پیری را به تعویق می‌اندازد، نقل شده است.انرژی شاد و محبت آمیز خواص سنگ زبرجد، به دوست یابی و استحکام دوستی کمک می‌کند،قلب را تطهیر کرده و وجود را از قید و بند رها می‌کند،
در نتیجه حسادت و خشم را از بین برده و حسی از آرامش بوجود می‌آورد.زبرجد سنگی الهام بخش است که ما را به سرنوشتمان پیوند داده و درکی از هدف حیات و زندگی به ما می‌دهد؛
نه تنها در رسیدن به هدف نهایی مادی، بلکه به تداوم رشد معنوی نیز کمک می‌کند.اگر دچار سردرگمی و ترس شدید تماس با زبرجد را محدود کنید.

نحوه شارژ سنگ زبرجد:

برای شارژ کردن سنگ زبرجد کافی است آنرا بعد از استفاده بشویید و پس از آن در مقابل نور خورشید قرار دهید تا دوباره انرژی خود را بدست آورد.

توپاز:

مصریان سنگ‌ توپاز را سمبل‌ خورشید می‌ دانند. یونانیان باستان اعتقاد داشتند که این سنگ باطل کننده سحر و جادوست. رومیان نیز عقیده داشتند که توپاز افزایش دهنده هوش و وفاداری است و برای درمان خونریزی و آسم نیز از آن استفاده می کردند. جالبست بدانید در برزیل توپاز سمبل دندانپزشکان است.در هندوستان قدیم برای مقابله با جادوگران و باطل السحر استفاده می شده است.در قدیم به عنوان سنگ تب بر استفاده می شده است.معادن این سنگ در کشورهای‌ سری لانکا، برزیل، مکزیک، آمریکا، برمه، استرالیا، ژاپن، روسیه‌ و ایرلند شمالی‌ قرار دارند.توپازهایی که از معادن ایرلند استخراج می شوند عمدتا به رنگ آبی روشن می باشد.توپاز در اروپا بیشتر به‌ شکل‌ سنجاق‌ سینه، در کشورهای‌ شرقی‌ به‌ صورت‌ انگشتر،‌ و به‌ طور کلی‌ در همه ی کشورها برای انواع زیورآلات مردانه و زنانه کاربرد دارد.توپاز نارنجی رنگی که متمایل به قرمز باشد بهترین نوع توپاز محسوب می شود و به نام توپاز سلطنتی یا امپریال توپاز معروف است.

نحوه نگهداری و شارژ سنگ توپاز:

بهترین روش جهت پاکسازی توپاز استفاده از محلول آب ولرم و صابون می‌باشد. برای از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌ها از سطح توپاز تنها لازم است آن را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل محلول آب و صابون ملایم قرار دهید. بعد از آن سنگ را آبکشی و با دستمال بدون پرز و نرم خشک نمائید. دقت داشته باشد بعد از شستن، سنگ را سریعا با پارچه بدون پرز خشک کنید تا لکه‌ی آب روی آن باقی نماند.

برای پاکسازی و شارژ سنگ توپاز از آلودگی‌‌های متافیزیکی و تخلیه‌ی بارهای منفی آن لازم است، هر چند وقت یکبار به مدت 20 دقیقه آن را در آب روان و سپس در هوای آزاد و زیر نور خورشید قرار دهید (تایم بسیار طولانی نباشد) همچنین اگر انگشتر شما برای مدتی دست شخصی دیگری بوده‌است یا انگشتر را از شخص دیگری به عنوان دست دوم می‌خرید بر پاکسازی و شارژ توپاز توصیه اکید می‌شود.

آمیتیس:

سنگ آمیتیست یا یاقوت ارغوانی مدتهاست به دلیل استفاده تزیینی و ساخت حرز دارای ارزش بوده است. بیشترین مورد استفاده آن در دوران ترک شراب خواری باستان بوده است. کلمه “آمیتیست” از کلمه یونانی “آمیتیستوس” به معنی “غیر مست- هوشیار” است. این سنگ تاریخچه طولانی در مراسم مذهبی دارد.

در کتاب مصری مردگان، دستورالعملی مبنی بر قرار دادن یک آمیتیست به شکل قلب بر روی جسد فرد متوفی داده شده است . روزگاری در چین به طرفین دعوی در دادگاه تکه ای از سنگ آمیتیست داده می شد، چرا که معتقد بودند این سنگ دیدی مثبت به شخص می دهد و بنابراین به نتیجه مطلوب نیز خواهد رسید.

نام آمتیست از زبان یونانی باستان گرفته شده است. باستانیان بر این باور بوده اند که شخصی که آمتیست همراه خود داشته باشد از مست شدن دور خواهد

نحوه شارژ آمیتیس:

برای شارژ انرژی سنگ آمیتیست کافیست یکبار در ماه آن را به مدت 24 ساعت در یک ظرف آب قرار داده و سپس بین 2 تا 3 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا سنگ کاملا شارژ شود و بتوانید از خواص درمانی آن استفاده کنید.

سیترین:

در دوران باستان، سیترین بعنوان محافظی در برابر سم مار و افکار شیطانی استفاده می شد. به سنگ موفقیت معروف است چون در آداب و رسوم قدیمی آمده است که این سنگ باعث افزایش موفقیت و نعمت، بخصوص در کار و تجارت می شود.

تنها سنگی است که باعث از هم پاشیده شدن انرژی منفی می شود و به هیچ وجه نیاز به پاکسازی ندارد. انرژی گرمی از خود ساطع می کند که خوش بینی را افزایش می دهد. همچنین نعمت و فراوانی را جذب می کند و به “سنگ تجار” معروف است که در صندوق پول شمار یا در محل کار قرار داده می شود و نه تنها باعث اندوختن مال حلال می شود بلکه آن راحفظ هم می کند. انرژی شفادهی جسم را تقویت می کند و خودآگاه ذهن را برای شهود و الهامات می گشاید. این سنگ به فرد کمک می کند تا با تغییرات سازگار شود و احساس اعتماد به نفس و امنیت کند. انرژی مغناطیس ساطع شده از سیترین به تقویت صدا کمک می کند که باعث می شود سنگی ایده آل برای بازیگران و سخنرانان باشد.

این سنگ به ثروت اندوزی و حفظ آن کمک میکند. همچنین برای هدایت انرژی خلاق به درون جسم بسیار مفید است. عده ای نیز آنرا در ایجاد عزت نفس در فرد مفید می دانند. این کریستال برای کمک به کنترل احساسات فوق العاده است، به این منظور آنرا هنگام مدیتیشن و شفادهی با سنگ، روی شبکه خورشیدی قرار دهید. سیترین در تصمیم گیریهای مهم که نیاز به قاطعیت دارند بسیار سودمند است.

الکساندریت:

سنگ الکساندریت alexandrite یکی از نادر ترین سنگ های جواهری موجود امروز است. سنگ الکساندریت یک گونه از گونه های تغییر رنگ دهنده ی کریزوبریل یا سیکلوسیلیکات می باشد. این سنگ بر عکس نامش، که به معنی آلومینات بریلیوم است، در حقیقت به گروه معدنی بریل تعلق ندارد و در یک دسته بندی معدنی مستقل دسته بندی می شود.

سنگ الکساندر نوعی سنگ زمرد می باشد که یک جواهر بسیار نادر می باشد، و به نام های تساراستون یا سزاراستون نیز نام گذاری می شود. تاریخ این سنگ مورد بحث است و به دوره امپراطوری کشور روسیه برمی گردد. نقل است که نام این گوهر از نام تزار روسیه، الکساندر دوم نشات گرفته، ولی این سنگ توسط یک معدن کار اهل فنلاند کشف گردیده است.

این پدیده عجیب در این سنگ به نام “اثر الکساندریت” شناخته شده است که شاید مهم ترین و معروف ترین خاصیت از خواص سنگ الکساندریت نیز باشد. تغییر کردن رنگ سنگ در زیر انواع نورپردازی یک خاصیت منحصر به فرد است، این اثر به طور معمول در نور خورشید و نور مصنوعی قابل مشاهده می باشد. سنگ الکساندر جواهری است که به طور خارق العاده ای قابلیت نشان دادن چند رنگ را دارد. این سنگ رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز در خود نمایش می دهد که تغییر پذیری اش به زوایای مختلفی که از آن مشاهده می شود بستگی دارد و این از ویژگی های نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد می باشد.

از آنجایی که این سنگ نهایتا 150 سال پیش کشف شده است گوهری جدید محسوب میشود و باورهای قدیمی نسبت به آن وجود ندارد.این سنگ چاکراهای قلب (چهارم)، چشم سوم (ششم) و تاج را تحت تاثیر قرار می دهد. این یک سنگ شادی بخش و لذت آور است که استفاده از آن موجب رهایی از تنش روانی و بدست آوردن اطمینان خاطر می شود. این سنگ دارای ارتباط با ابعاد بالاتر منابع انرژی است و کانال ارتباط ما را با هیجانات قلمروهای بالاتر انرژی باز می کند. این گوهر موجب ارتقای آگاهی از عشق درونی و دستیابی به حافظه طبیعت می شود. از خواص سنگ الکساندریت به عنوان سنگی در جهت متعادل کردن عملکرد مغز و تحریک کننده غدد پینه آل و بزاقی استفاده میشود.

نحوه نگهداری و شارژ الکساندریت:

می توان این سنگ را به سادگی با استفاده از یک صابون نرم و آب با دمای بالا یا هم دما با دمای اتاق پاکسازی کرد تا بطور ویژه از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بهره برد.

شارژ این سنگ یکی از کارهایی است که شما میتوانید با انجام آن بطور دائم از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ استفاده کنید. نحوه شارژ سنگ الکساندریت به این صورت است که ابتدا ۱۲ ساعت در نمک خشک و تمیز نگه داری شود و تخلیه انرژی منفی از آن انجام شود تا پس از آن بتوانید از خواص الکساندریت پر انرژی بهره کافی را ببرید.

کهربا:

کهربا شیره فسیل‌شده درخت است که به دلیل رنگ زیبایش برای ساخت اشیاء تزئینی و جواهر به کار می‌رود.کهربا در واقع صمغ درختان سوزنی از گونۀ کاج در جنگل‌هایی است که بعد‌ها به زیر آب دریا‌ها رفتند و پس ازحداقل ۵۰ میلیون سال آنچنان سخت گردید که اکنون به عنوان سنگ کهربا شناخته می‌شود و به ما تصویری از جهان پیش از تاریخ را نشان می‌دهد، چرا که درآن‌ها قطعاتی از زمین، حشرات، گیاهان و حتی پستانداران کوچک به دام افتاده روزگاران پیش از تاریخ نیز یافت می‌شود.عمده کهربای جهان عمری بین ۳۰ تا ۹۰ میلیون سال دارد.

به این سنگ نام‌های دیگری هم داده‌اند که از آن جمله می‌توان از اَمبر، سنگ چشم، طلای بالتیک، کوپال، الکترون، گلساریا، گلسوم، ساکریوم، سنگ مایع، سنگ خورشید و سنگ شمال یا سوکینوم یاد کرد.

کهربا در لغت از دو واژه کاه و ربا ساخته شده است و به معنای رباینده کاه است .این معنا به این دلیل برای این ماده به کار می‌رود که به هنگام مالیده شدن آن به یک پارچه یا امثال آن، در سطح کهربا الکتریسیته ساکن القاء می‌شود و این الکتریسیته ساکن باعث ربایش کاه می‌گردد.

کهربا از جمله سنگ‌های شفابخش و بسیار متنوع و نیرومند است و عملی شگفت انگیز بر علیه آلرژی ها، اگزوما و بثورات پوستی دارد.

همچنین آلرژی‌هایی که از حیوانات و گرده‌های گل ایجاد می‌شوند و تب یونجه و غیره را شفا می‌بخشد.

این سنگ درد دندان را در بچه ها، ناراحتی‌های ریشه دندان در افراد بالغ و سایر ناراحتی‌های دهان وغیره را درمان می‌کند. التهابات مفاصل، بیماری‌های مزمن، رماتیسم و درد‌های کمر و پشت را کاهش می‌دهد. بعلاوه این سنگ کمک بزرگی به درد‌های ناحیه گلو، زکام، تب، درد‌های چشم، گوش و عفونت‌های مجرای تنفسی مانند برونشیت، سرفه و آسم می‌کند.

نحوه نگهداری و شارژ کهربا:

رنگ کهربا به مرور زمان در اثر اکسید شدن تغییر میکند.در رنگهای زرد یا نارنجی به مرور زمان ابتدا قرمز و سپس سیاه می شود.این سنگ را در تماس با مواد شیمیایی  و پاک کننده و حرارت مستقیم مثل نور خورشید قرار ندهید.جهت تمیز کردن آن از آب ولرم، مسواک نرم و دستمال جهت خشک کردن آن استفاده کنید.برای شارژ انرژی سنگ کافیست یک بار در ماه به مدت 24 ساعت در یک ظرف آب قرار داده و سپس به مدت 2 تا 3 ساعت درمعرض نور خورشید قرار دهید تا سنگ کاملا شارژ شود و از خواص درمانی آن استفاده کنید.

رزکوارتز صورتی:

سنگ رزکوارتز دارای ارتعاشاتی است که سبب جذب عشق می‌شود. درواقع رز کوارتز چاکرای قلب را به روی همه انواع عشق، عشق به خود، عشق به خانواده، عشق به دوستان و عشق‌های رمانتیک باز می‌کند. کمک می‌کند با ترمیم قلب و تمرین بخشش بتوانید بی‌قیدوشرط عشق بورزید. انسداد قلب ناشی از درد را رفع می‌کند. این کریستال یک ابزار مناسب برای زدودن انرژی بد، پاک شدن از آن و جذب انرژی خوب است. از دیگر مزایای رزکوارتز می‌توان به کاهش استرس و اضطراب، تسامح و عطوفت، بخشش دیگران، دفع حسادت و ناامنی اشاره کرد.

نحوه نگهداری و شارژ رزکوارتز:

ازآنجاکه رزکوارتز یک سنگ شفابخش بسیار قوی است باید ماهانه دو بار با آب ولرم تمیز شود.

پس‌ازآن رز کوارتز را می‌توان برای چند ساعت با بلورهای آمتیست شارژ کرد.

چشم ببر:

در گذشته از خواص ماورایی چشم ببر جهت دفع چشم زخم و سو نیت و سنگی برای خوشبختی استفاده میشد. در اسطوره شناسی مشرق زمین این سنگ با ببر سحرآمیز “پادشاه حیوانات” مرتبط است. سربازان رومی در جنگ قطعه ای از چشم ببر را با خود حمل می کردند تا به آنها شجاعت داده و شمشیر دشمن را منحرف کنند.در مصر باستان از آنجا که سنگ چشم ببر دارای لایه های قهوه‌یی و طلایی بود به عنوان پیش کشی برای خدای خورشید و خدای زمین استفاده میشد. آنها همچین سنگی درخشنده در چشمان بت های خدایانشان قرار میدادند تا جلوه ای از بینش الهی را نشان دهد.

نحوه نگهداری وشارژ چشم ببر:

 سنگ چشم ببر نسبت اکثر اسیدها و مواد شیمیایی  که در داخل  محلول‌های شوینده وجود دارند آسیب پذیر است بهتر است برای تمیز کردن این گوهر آن را داخل محلول آب و پودر صابون قرار دهید و سپس بشویید دقت کنید که سنگ را به مدت طولانی داخل محلول قرار ندهید.عطر و اسپری می‌تواند اثر مخربی بر روی سنگ داشته باشد و سبب کدر شدن و یا تغییر رنگ چشم ببر شما گردد.

برای شارژ چشم ببر و پاکسازی سنگ  Tigers eye کافیست سنگ خود را با آب بشویید،سپس آن را برای مدتی داخل  آب جاری رودخانه یا چشمه قرار دهید.و پس از مدت حد اکثر یک ساعت سنگ چشم ببر را به مدت نیم ساعت در معرض تابش نور خورشید قرار دهید.بهتراست بدانید که باید  این سنگ هفته‌ای یکبار پاکسازی و شارژ کنید.و حدوداً دو الی سه ساعت در برابر تابش نور خورشید قرار دهید تا شارژ شود.

شجر:

یکی از دلایل محبوبیت بالای شجر، جدا از زیبایی بی‌نظیر آن، خواص و فوایدی است که به همراه دارد. این سنگ می‌تواند ثبات درونی، بلوغ و خونسردی را تقویت کرده و در انسان احساس امنیت و اعتماد به نفس را افزایش دهد. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ شجر شمس و دیگر انواع شجر می‌توان به ایجاد احساس شهامت و شجاعت و بهبود عملکردهای ذهنی اشاره داشت. این سنگ می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی شما تاثیر داشته و تعادل روحی و جسمی را افزایش دهد.در م ورد رشد سنگ شجر گفته شود که سنگ از لحاظ ابعاد بزرگ نمی شود،بلکه طرح های موجود روی سنگ تغییر پیدا میکنند.

نحوه نگهداری و شارز شجر:

این سنگ را می توان با استفاده از آب گرم وصابون و یک برس نرم تمیز کرد.سپس سنگ خود را  به خوبی بشویید تا باقیمانده صابون از بین برود.

 یکی از بهترین روش‌ها برای شارژ شجر قرار دادن آن درون آب با نمک دریا است. می‌توانید ظرفی را از آب پر کرده و کمی نمک دریا را در آن حل کنید و این سنگ را به مدت 7 الی 12 ساعت در آن قرار دهید.از دیگر روش‌های شارژ سنگ شجر قرار دادن آن در کنار سنگ نمک است. قرار دادن این سنگ در کنار سنگ نمک به مدت 7 الی 12 ساعت می‌تواند به خروج انرژی‌های منفی از این سنگ کمک کند. همچنین می‌توانید برای شارژ این سنگ آن را به مدت 7 تا 12 ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید. علاوه بر این قرار دادن شجر در آب جاری و روان نیز روشی مناسب برای شارژ و پاکسازی سنگ است. کافیست سنگ را به مدت 30 دقیقه در آب جاری رودخانه یا جوی آب قرار دهید. سعی کنید سنگ را از تماس با مواد چرب و اسیدیدور نگه دارید تا عمر مفید آن کاهش پیدا نکند.

دُرنجف:

خاصیت سنگ دُرنجف این است که این سنگ اثر بسیار زیادی روی عملکرد سیستم گوارشی دارد.به همراه داشتن سنگ در نجف مخصوصا بر روی انگشتر، جریان خون را تحریک می‌کند و سبب اثرات مثبت  روی آن می‌شود و این یکی از خواص انگشتر در نجف می باشد.
سنگ دُرنجف روی شنوایی و بهبود عملکرد آن اثر بسیار خوبی دارد. پر نور کننده چشم می باشد و جلوگیری از خیلی از بیماری های چشمی خاصیت در نجف می باشد. از دیگر خواص دُرنجف ایت که بر ریه‌ها هم اثر گذار است.آرامش بخش بودن و تقویت انرژی معنوی فرد از خواص دُرنجف می باشد.همینطور دفع انرژی منفی اطراف از دیگر خواص دُرنجف می‌باشد.دیگر خاصیت دُر نجف این است که انرژی بسیار زیادی دارد و از نظر ائمه اطهار توصیه بسیار شده است.

نحوه نگهداری و شارژ دُرنجف:

این سنگ را می توان با استفاده از آب گرم وصابون و یک برس نرم تمیز کرد.سپس سنگ خود را  به خوبی بشویید تا باقیمانده صابون از بین برود.

هر ماه یک تا دو بار؛ یک ساعت در آب روان شسته شود سپس در مقابل نور خورشید قرار بگیرد تا خودش خشک شود و انرژی مجدد را به دست آورد.یکی دیگر از روش های شارژ در نجف قرار دادن در آب روان به مدت 1 ساعت وبعد قرار دادن در معرض نور خورشید و ماه تا خشک شود.

لعل:

در زمان های گذشته اعتقاد داشتند که گردنبند لعل که شباهت زیادی هم با گردنبند گارنت دارد در شب قادر است ترس را از بین ببرد و یا کشیدن آن روی چشم موجب براقی و درخشش چشمان و تقویت بینایی می‌شود. در گذشته این نگین به عنوان یک جادو و سحر برای مسافران استفاده می‌شد. این نگین سنگ ماه تولد دی ماه می‌باشد. این سنگ به عنوان گوهری محافظت کننده در برابر هر گونه فاجعه و پیش آمدی است که مسافران ممکن است در پیش راه خود با آن رو به رو شوند. در گذشته بر این باور بودند که از خواص لعل این است که فردی بیست جو از سنگ لعل با خود  به همراه داشته باشد از اتفاقات مخربی مانند لقوه و جذام و برص و صرع و قولنج ایمن باشد.و گقته شود که مرغوب ترین نوع لعل در بدخشان افغانستان می باشد.

نحوه نگهداری و شارژ لعل:

این سنگ را می توان با استفاده از آب گرم وصابون و یک برس نرم تمیز کرد.سپس سنگ خود را  به خوبی بشویید تا باقیمانده صابون از بین برود.

هر ماه یک تا دو بار؛ یک ساعت در آب روان شسته شود سپس در مقابل نور خورشید قرار بگیرد تا خودش خشک شود و انرژی مجدد را به دست آورد.یکی دیگر از روش های شارژلعل قرار دادن در آب روان به مدت 1 ساعت وبعد قرار دادن در معرض نور خورشید و ماه تا خشک شود.

برای دیدن مدلهای متنوع ازسرویس های نقره اینجا کلیک کنید.

روش های دیگر برای تمیز کردن و شارژ کردن سنگ ها

شارژ سنگ و تمیز کردن آن ها کار نسبتا آسانی نمی باشد.حتی اگر برای خواص آن سنگ اقدام به خرید نکرده باشید، آن ها اغلب باعث دفع انرژی های منفی اطراف شما می شوند.

همواره برای گرفتن بهترین نتیجه باید اقدام به شارژ سنگ و پاکسازی آن کنیم.

در صورتی که بسیار به سنگ خود عشق می ورزید سعی کنید آن را هر چند وقت یک بار تمیز کنید.تمیز کردن یک سنگ برگرفته شده از بازسازی، متعادل سازی و بهبود قدرت سنگ های قیمتی است.

در ادامه با بهترین روش های شارژ سنگ و تمیز کردن آن ها را معرفی خواهیم کرد، پس همراه ما باشید.

1:استفاده از گیاه مریم

چگونه با گیاه مریم اقدام به تمیز کردن سنگ خود کنید؟

  • سنگ خود را بردارید
  • سپس گیاه مریم را آماده کنید
  • سپس مانند تصویر بالا گیاه را در مجاورت سنگ قرار دهید
  • در نهایت سنگ شما تمیز می باشد

2:استفاده از مشخصه کوارتز شفاف

چگونه با کوارتز شفاف اقدام به شارژ سنگ خود کنیم؟

  • سنگ مورد نظر خود را در دست نگه دارید
  • سپس کوارتز شفاف خود را آماده کنید
  • در نهایت سنگ خود را دور کوارتز مخصوص بگردانید
  • سنگ شما مجددا شارژ می شود

3:بخور دادن به سنگ به وسیله اسطوخودوس

چگونه با گیاه اسطوخودوس اقدام به تمیز کردن سننگ خود کنیم؟

  • سنگ خود را بردارید
  • با استفاده از گیاه اسطوخودوس سنگ خود را بخار دهید
  • صبر کنید تا این عمل به پایان رسد
  • سنگ شما تمیز می باشد

4:استفاده از کاسه تبتی


چگونه با صدای کاسه تبتی سنگ خود را تمیز کنیم؟

  • سنگ خود را بردارید
  • کاسه تبتی خود را آماده کنید
  • سنگ را درون کاسه قرار دهید
  • شروع به حرکت دادن کاسه کنید تا از صدای آن لذت ببرید
  • سنگ شما تمیز شده است

5:نور ماه کامل

چگونه با نور ماه کامل اقدام به شارژ سنگ و تمیز کردن آن کنیم؟

  • سنگ مورد نظر خود را آماده کنید
  • حال سنگ خود را در مجاورت نور کامل ماه قرار داده و قبل از اینکه خورشید طلوع کند آن را بردارید
  • شارژ‌ سنگ شما انجام شده است

6:دفن در زیر زمین

چگونه با دفن کردن سنگ،آن را تمیز کنیم؟

  • سنگ خود را آماده کنید
  • چاله ای در حیاط خود ایجاد کنید
  • سنگ را درون آن قرار داده و سپس آن را بپوشانید
  • فراموش نکنید که محل را نشانه گذاری کنید
  • ۳ روز صبر کنید
  • سنگ شما تمیز شده است

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع سنگ‌های گوناگون و نحوه شارژ و تمیز کردن آنها پرداختیم. سنگ‌ها در کنار زیبایی دارای خواص بی‌شماری هستند. شناخت سنگ‌ها به شما در انتخاب سنگ مناسب بسیار کمک می‌کند. شما چقدر با انواع سنگ‌ها آشنا هستید؟ ترجیح می‌دهید کدام یک از سنگ‌ها را در زیورآلات و جواهرات خود استفاده کنید. سؤالات و تجربیات خود را با نقره ساحل در میان بگذارید.

برای دیدن مدلهای مختلف ازگوشواره های زنانه با سنگ های مختلف اینجا کلیک کنید.

1 نظر در “خواص سنگ ها

  1. نقره ساحل گفت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 20 =