مجله نقره ساحل

نقره عیار 925 چیست؟

امروزه نقره و زیورآلات ساخته شده از آن طرفداران زیادی دارد و از طرفی قیمت بالای طلا نیز موجب استفاده بیشتر از زیورآلات نقره شده است. همواره در مراجعه به نقره‌فروشی با این مسئله مواجه شدیم که برای زیورآلات یا ظروف ساخته‌شده با نقره عیار آن را مطرح میکنند که در مورد اکثر زیورآلات این عدد 925 است. عموما در سطح زیرین یا داخلی جواهرات نقره عیار آن حک شده است. برای اکثر ما همیشه سوال بوده که این عدد نشانگر چیست. اگر میخواهید بدانید عیار نقره به چه معناست با ما همراه شوید.برای دیدن مدلهای متنوع از تابلو و کادویی های نقره اینجا کلیک کنید.

عیار نقره به چه معناست؟

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گرانبها است. برای نقره عیار آن از 1000 واحد سنجیده میشود. عیار 925 در نقره یعنی 92/5 درصد از قلز به کار رفته در ساخت یک جواهر نقره خالص است. 7/5 درصد بقیه از سایر فلزات تشکیل شده که عموما از مس استفاده میشود.

ترکیب شدن نقره با سایر فلزات رنگ آن را تغییری نمیدهد. عدد 925 از سالها تلاش و تجربه نقره‌سازان به دست آمده است تا هم زیبایی نقره حفظ شود و هم استحکام مناسبی داشته باشد.

چرا از نقره خالص برای زیورآلات استفاده نمیشود؟

نقره خالص عیار 999 دارد. این فلز بسیار نرم و شکننده است. به راحتی فرم خود را از دست میدهد، به همین دلیل نمیتوان به تنهایی از نقره برای ساخت زیورآلات استفاده کرد. برای داشتن دوام و استحکام بیشتر فلزات دیگری همچون مس یا برنج را با نقره ترکیب کرده و آلیاژی زیبا و مقاوم را به وجود می‌آورند.

عیارهای معمول نقره

نقره عیار 925 در بیشتر زیورآلات به کار رفته است و تقریبا در همه مراکز معتبر دیده می‌شود. این عیار به نقره استرلینگ نیز معروف است. در زیورآلات نقره عیار 925 معمولا عدد 925 یا s925 حک شده است. در ایران نقره‌های دست‌ساز با عیار 950 هم وجود دارد که نسبت به عیار 925 کیفیت بهتر و البته قیمت بیشتری دارند. عیارهای دیگری هم در ساخت جواهرات نقره به کار میرود از جمله نقره عیار 958 که به نقره انگلیسی مشهور است.

در ساخت ظروف و دکوری‌های نقره از آنجایی که استحکام بیشتری مورد نیاز است، معمولا از نقره با عیار 800 تا 925 استفاده میشود. همچنین در ساخت سکه‌های نقره نیز از عیار 800 تا 900 استفاده میشود.

ما در فروشگاه نقره ساحل عیار تمام زیورآلات و کادویی‌ها را مشخص کرده‌ایم و به شما اطمینان میدهیم که نقره‌ای با کیفیت و قیمت مناسب را خریداری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + ده =