مجله نقره ساحل

نماد ماه تولد

نماد ماه تولد چیست؟

با نماد های ماه تولد بیشتر آشنا شویم

همه در مورد نماد ماه تولد شنیدیم. نمادهایی که تعدادی معتقدند عنصر وجودشان به نماد ماه تولدشان مربوط است. حتی خلق و خویشان را به ماه تولد ربط داده و گاه ها سرنوشت خود را هم همینطور.

شاید این روزها مربوط دانستن عنصر وجود به ماه تولد برای سرگرمی مناسب باشد ولی می‌دانیم که پایه اساس علمی ندارند. تنها چیزی که بین انسان و ماه تولد رابطه برقرار می‌کند، بیماری است. به این معنی که مطالعات نشان داده افرادی که مثلا در فصل بهار به دنیا آمدند نسبت به افرادی که در پائیز به دنیا آمدند، برخی از بیماری‌ها را بیشتر و برخی را کمتر می‌گیرند. البته که این نسبت ناچیز است اما به هر حال وجود دارد. این تنها ربط ماه تولد و انسان است.

اما این نمادها که به خودی خود بوجود نیامدند. حتما دلیلی برای وجودشان هست. و حتما دلیلی وجود دارد که هر ماه را با یک نماد نشان دادند. این نمادها از کجا آمدند؟ چه معنی دارند؟ و در دنیای امروز چطور می‌توان در مورد آن‌ها حرف زد؟

انسان همیشه به شکل امروزی متمدن نبوده است. انسان در ابتدا شکارچی بود و غذای هر روز خود را تقریبا باید همان روز به دست می‌آورد. بعدها او به دانش کشاورزی دسترسی پیدا کرد و توانست غذای یکسال خود را در چند ماه به دست بیاورد.
در دوران کشاورزی انسان نیاز داشت تا در مورد زمان بداند. او به اطلاعاتی نیاز داشت تا بتواند بفهمد که چه زمانی زمین را شخم بزند، چه زمانی بذر بکارد، چه زمانی آبیاری کند و چه زمانی منتظر برداشت محصول باشد. بنابراین شروع کرد به درک کردن این مسئله و به تدریج او به موضوعی پی برد.


در آن زمان انسان به اشتباه تصور می‌کرد که زمین ثابت و آسمان در حال گردش به دور آن است. او فهمید زمانی که آسمان یک دور کامل به دور زمین می‌چرخد، دوباره همه چیز به جای خود برمی‌گردد. درختانی که مرده بودند دوباره زنده می‌شوند و رودخانه‌ها طغنان می‌کنند، بعد درختان می‌میرند و دوباره برف همه جا را می‌پوشاند و دوباره تکرار این چرخه.

انسان به این قضیه پی برد که در بازه‌های زمانی مشخص و مساوی، ستارگانی که در پشت خورشید دیده می‌شوند تغییر می‌کنند. او فهمید که برای سی شبانه روز ستارگانی که رو به روی زمین هستند تغییر نمی‌کنند و بعد سی شبانه روز، ستارگان دیگری جای آن‌ها را می‌گیرند. وقتی که دوازده بار این اتفاق می‌افتاد چرخه زنده شدن و مردن طبیعت تکرار می‌شود. او هر یک از این سی شبانه روزها را ماه و هر دوازده ماه را سال نامید.

برای دیدن مدلهای متنوع از گردنبند های ماه تولد اینجا را کلیک کنید.

نماد ماه فروردین :

نماد ماه فروردین، قوچ زرین پوست است.

روزگاری در یونان، پادشاهی با ملکه ابرها ازدواج می‌کند. آن‌ها دو فرزند می‌آورند. اما مدتی بعد پادشاه از ملکه ابرها جدا شده و با زن دیگری ازدواج می‌کند. همسر جدید پادشاه، زنی خبیث بود. برای اینکه از دست فرزندان خلاص شود با همکاری یک عده دست نشانده، مردم را فریب داد تا گندم‌هایشان را قبل از کاشت تفت دهند.
آن گندم‌ها سبز نشدند و قحطی همه جا را گرفت. پادشاه برای خلاص شدن از این وضعیت، قاصدی را به سمت عالم فرستاد تا راه حل قحطی را بفهمد. اما زن خبیث قاصد را اغوا کرد و قاصد بدون اینکه به پیش عالم برود، پیام زن خبیث را از زبان عالم برای پادشاه خواند: پادشاه، هیچ راه حلی وجود ندارد غیر از قربانی کردن دو فرزندتان.

پادشاه که از این وضع به ستوه آمده بود، برای نجات جان مردم خود، به اجبار فرزندانش را به قربانگاه برد. اما ناگهان قوچی سخنگو با پوستی از جنس طلا به زمین آمد. این قوچ از طرف ملکه ابرها بود. او دو کودک را به پشت خود سوار کرد و دوباره به آسمان رفت. ملکه ابرها به قوچ دستور داده بود تا کودکان را به سرزمینی که در دورترین نقطه جهان بود، ببرد. اما در میانه راه یکی از آن‌ها از پشت قوچ افتاد، در آب‌ها سقوط کرد و در آنجا غرق شد. اما دیگری به سلامت به دورترین سرزمین رسید.
پادشاه دورترین سرزمین به خاطر این اتفاق خوب، قوچ را قربانی کرد و پوست زرین او را بر درختی آویخت که یک اژدها از آن محافظت می‌کرد.
بعدها دوبرادر دریانورد آن سرزمین را یافتند و پوست طلایی را به سرزمین خدایان برگرداندند. به دستور خدای خدایان، روح قوچ بخاطر فدارکاریش به آسمان رفت و تبدیل به ستاره شد.

ویژگی های متولد ماه فروردین

برای برآورده کردن آرزوها و اهداف خود چنان مصمم هستند که گاهی بسیار خودمحور و خودبین به‌نظر می‌رسند. متولد ماه فروردین اغلب به سمت افرادی جذب می‌شوند که شخصیتی مستقل و آزاد دارد. آنها استقلال دیگران را تحسین می‌کنند. اما اگر به درخواست‌های متولد فروردین، پاسخ منفی دهید، باید منتظر واکنش‌هایی تند و بعضا غیرمنطقی از سوی آنها باشید.

عنصر وجود متولد ماه فروردین آتش است

فردی که عنصر وجودی‌اش آتش است، بسیار پرحرارت، گرم و صمیمی است؛ با ویژگی تغییردهندگی خود می‌تواند شرایط منفی را به موقعیت‌های مثبت تبدیل کند. البته خیلی راحت هم می‌تواند همه چیز را خراب کند، زیرا خیلی سریع از کوره در می‌رود.

سنگ ماه تولد فروردین الماس است

الماس یک درمانگر واقعی است که باعث تقویت عملکرد مغز و مخچه می‌شود. همچنین پاک کننده اعضای داخلی و تقویت‌کننده سیستم‌های دفعی بدن همچون مثانه و کلیه‌ها است. الماس در رفع مسمومیت، تسکین نقرس و تقویت چشم‌ها هم نقش موثری دارد.

روز خوش یمن برای متولد ماه فروردین

سه‌شنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه فروردین

9

نماد ماه اردیبهشت:

نماد ماه اردیبهشت، گاو نر است.

خدای خدایان عاشق یک دوشیزه شده بود. او یک راه حل برای آوردن دوشیزه به پیش خود پیدا کرد. گاو نر سفیدرنگ خود را صدا زد و به او دستور تا به پیش دوشیزه برود و او را سرزمین خدایان بیاورد.
گاونر از میان آسمان پرواز کرد تا به جزیره دوشیزه رسید. دوشیزه‌ی زیبا در حال قدم زدن و گفت و گو با همراهان خود بود. گاو نر برای ربودن او یک نقشه کشید. او آرام و با صلابت در کناری نشست و دوشیزه را تماشا کرد. دوشیزه ناگهان متوجه این گاو زیبا و با صلابت شد. به سمت او رفت و شروع به نوازش گاو کرد. او گرم صحبت با همراهانش بود که بی‌هوا سوار گاونر شد. سوار شدن او همان بود و پرواز گاو نر و ناپدید شدن در آسمان همان.

دوشیزه واقعا ترسیده بود. او به گاو التماس کرد تا او را رها کند. ولی گاو نر به آرامی به او فهماند که اوضاع از چه قرار است و دوشیزه را به سلامت به سرزمین خدایان رساند. بعد از ازدواج، آن دوشیزه مادر «قهرمان» نیم انسان و نیم خدا شد.

خدای خدایان برای تشکر کردن از این کار، گاو نر را در مسیری که پرواز کرده بود، به ستاره تبدیل کرد. به او قول داد تا در ماهی زیبا، مثل دوشیزه، یعنی اردیبهشت طلوع کند تا مردمان همیشه او را ستایش کنند.

ویژگی های متولد ماه اردیبهشت

متولد اردیبهشت دیر ناراحت می‌شود، اما اگر ناراحت شود دنیا را به هم می‌ریزد. به هیچ عنوان فرد رویایی نیست و آرام، حساس و محتاط است. البته گاهی بسیار حسود و متعصب است و می‌تواند به‌راحتی در کارها و تصمیمات خود، تغییر موضع دهد.

عنصر وجود متولد ماه اردیبهشت خاک است

عنصر خاک بسیار فعال و منطقی است و از تجربیات زندگی خود درس می‌گیرد. چنین فردی به هیچ وجه اهل رویاپردازی‌های خیالی نیست. اما در عوض برای دستیابی به اهداف منطقی برنامه‌ریزی و چشم‌انداز تعریف می‌کند. عنصر خاک، کاملا خونگرم و صمیمی است. اما وقتی تصمیمی می‌گیرد هیچ چیزی نمی‌تواند نظرش را در آن رابطه تغییر دهد.

سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد است

زمرد فشار خون و بیماری قلبی را کنترل کرده و در تقویت‌ حافظه‌، دور کردن‌ ارواح‌ خبیث‌ و تقویت‌ عشق‌ نقش دارد. سنگ زمرد برای رفع دیابت هم موثر است.

روز خوش یمن برای متولد ماه اردیبهشت

جمعه

عدد خوش شانسی باری متولد ماه اردیبهشت

6

نماد ماه خرداد:

نماد ماه خرداد، دو پیکر است.

دو برادر بودند که جدایی ناپذیر بنظر می‌رسیدند. آن‌ها مبارزان قهاری بودند. یکی در شمشیر زنی و دیگری در مشت زنی. آن‌ها بودند که به قهرمان، قسمتی از فنون مبارزه را یاد دادند. همه چیز خوب بود به غیر از یک مورد. یکی از برادرها نامیرا و دیگری میرا بود. ترس آن‌ها این بود که مرگ جدایشان کند.

روزی آن‌ها به همراه ملوانان خود، به سمت دورترین سرزمین راه افتادند تا پوست زرین قوچ را به سرزمین خدایان برگردانند. در راه رفت، طوفان بزرگی قصد نابودی کشتی را کرد. اما آن دو برادر دریا را رام کردند و توانستند بدون هیچ آسیبی به راه خود ادامه دهند.

وقتی به دورترین سرمزین رسیدند، با اژدهای نگهبان پوست زرین قوچ جنگیدند. اژدها را کشتند و پوست را برداشتند. اما نبردشان تمام نشده بود. حالا نوبت جنگ عقل با قلب بود.

آن دو، عاشق دو خواهر در آن سرزمین شدند. ولی غافل بودند که دو برادر دیگر هم عاشق آن دو خواهر هستند. نبردی بین برادران شکل گرفت و بالاخره برادر میرا در این جنگ کشته شد.
برادر نامیرا که طاقت این دوری را نداشت، بعد از برگشت به سرمزین خدایان، از خدای خدایان اجازه مردن خواست. او آرزوی مرگ کرد تا به برادر خود برسد. خدایان با دیدن این محبت، هر دو را به آسمان بردند تا در ظاهر ستاره‌ها، برای همیشه در کنار هم باشند.

ویژگی های متولد ماه خرداد

متولدین این ماه هرگز به طور کامل راضی و خرسند نیستند و اغلب به دنبال گزینه‌های دیگر می‌گردند. البته بیشتر به سمت افراد فرهیخته جذب می‌شوند و از داشتن دوستان متعدد و ارتباطات متفاوت به وجد می‌آیند. متولد ماه خرداد فردی کنجکاو، اجتماعی، سخاوتمند، سخت‌کوش، با اراده و موفق است.

عنصر وجود متولد ماه خرداد هوا است

ذهن فردی که عنصر وجودش هواست دائما در حال کار کردن است. این فرد بسیار دوراندیش بوده و چشم‌انداز وسیعی از اهداف و برنامه‌های خود دارد. البته عنصر هوا چندان وفادار و سرسپرده نیست و همین امر در روابط عاطفی برای او مشکلاتی پدید می‌آورد.

سنگ ماه تولد خرداد مروارید است

با مروارید می‌توان به مبارزه با بیماری‌های دستگاه مجاری ادارار و کلیه رفت. این گوهر به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین مروارید برای تب و سردردها مفید است و باعث تقویت چشم‌ها هم می‌شود. استفاده از این گوهر ارزشمند برای درمان حساسیت پوستی نیز بسیار موثر است.

روز خوش یمن برای متولد ماه خرداد

چهارشنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه خرداد

5

نماد ماه تیر:

نماد ماه تیر، خرچنگ است.

همسر خدای خدایان همیشه به قهرمان حسادت می‌کرد. مادر قهرمان که دوشیزه‌ی میرا و زیبایی بود، بر پشت گاو نر سفر کرده و به خدای خدایان رسیده بود.

روزی جنون به سراغ قهرمان آمد و او را دیوانه کرد. قهرمان بدون آن که بداند، همسر و فرزند خود را به قتل رساند. وقتی که دیوانگی قهرمان از سرش پرید، دانست که چه گناهی مرتکب شده و با گریه طلب بخش کرد.

خدایان این خواسته را قبول کردند اما به یک شرط. قهرمان باید از دوازده خان که برای او تعریف شده بود، می‌گذشت تا این گناه پاک می‌شد. این دوازده خان از طرف همسر خدای خدایان تعیین شده بود. چون او مطمئن بود که قهرمان از این خان‌ها جان سالم به در نخواهد برد.

در یکی از این خان‌ها، قهرمان باید با اژدهای نُه سر مبارزه می‌کرد. نفس اژدها زهرآلود بود و نزدیک شدن به او محال. اگر یکی از سرهای اژدها بریده می‌شد فورا سری دیگر در می‌آورد. قهرمان برای این کار نیاز به کمک داشت و یک همراه برای خود انتخاب کرد.

اژدها در کنار درختی در یک مرداب تاریک زندگی می‌کرد. همسر خدای خدایان با دیدن همراه قهرمان، خرچنگ را برای کمک به اژدها فرستاد. مبارزه شروع شد. قهرمان سر اژدها را قطع می‌کرد و همراه او، با شمشیری گداخته جای آن را می‌سوزاند که دیگر اژدها سری در نیاورد. در این میان خرچنگ با تمام شجاعت، به قهرمان حمله می‌کرد و او را می‌گزید. آن‌ دو اژدها را کشتند و بعد با یک ضربه سنگین پوست خرچنگ را شکاندند و او را کشتند.

خدایان با دیدن شجاعت خرچنگ متعجب شده بودند. بنابراین او را بخاطر شجاعتی که داشت در آسمان قرار دادند. اما همسر خدای خدایان از خرچنگ راضی نبود، چون نتوانسته بود قهرمان را از بین ببرد. بنابراین ستارگان او را کم نور کرد.

ویژگی های متولد ماه تیر

متولد ماه تیر، فردی فداکار است که همیشه سعی می‌کند در حل مشکلات دیگران در نقش مشاور ظاهر شود. او دهوش و قدرت تحمل بالایی داشته و پر انرژی و درونگرا به شمار می‌رود. یک تیر ماهی‌ دوست دارد همیشه مورد عشق و علاقه کامل دوستان خود قرار بگیرد؛ بنابراین عشق خالص خود را از او دریغ نکنید. 

عنصر وجود متولد ماه تیر آب است

کسانی که عنصرشان آب است شاید در ظاهر خونسرد و آرام به نظر برسند، اما درون آنها احساسات شدیدی جریان دارد. همچنین افرادی با عنصر وجودی آب، بسیار دلسوز و مهربان هستند و سریعا با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. احساسات آب فراز و فرود دارد و همین باعث می‌شود گاهی شکننده و بعضی مواقع بی‌رحم ظاهر شود.

سنگ ماه تولد تیر یاقوت سرخ است

یاقوت سرخ باعث تقویت اعصاب و غده تیموس است. نقش موثری هم در رفع مشکلات اضافه وزن، بیماری‌های طحال و سرطان خون ایفا می‌کند. از این سنگ برای درمان بیماری‌های قلبی، جریان خون، برطرف کردن تب و بیماری‌های ویروسی، تقویت کلیه‌ها و برطرف شدن بی‌حسی و رخوت نیز استفاده می‌شود.

روز خوش یمن برای متولد ماه تیر

دوشنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه تیر

2

نماد ماه مرداد:

نماد ماه مرداد، شیر است.

شیر در حوالی یک روستا در غاری زندگی می‌کرد. اما شیر هر از گاهی به مردم روستا حمله می‌کرد و بخاطر همین مردم روستا از خدایان کمک خواستند.

خدایان برای بخشش گناه قهرمان، به او دستور دادند به عنوان خان اول آن شیر را از بین ببرد. قهرمان بعد از سفر کردن به روستا، غار شیر را پیدا کرد. اما غار دو دهانه داشت. قهرمان برای اینکه شیر را گیر بیندازد یکی از دهانه‌ها را بست. او به کمین نشست تا شیر از غار بیرون بیاید. بالاخره سلطان جنگل بیرون آمد. قهرمان با دیدن او تیری در کمانش گذاشت، قلب شیر را نشانه گرفت و بعد تیر را از کمان خود رها کرد. اما در کمال تعجب تیر به پوست شیر خورد و شکست. شیر از این ضربه غافلگیر شده بود. قهرمان از این غافلگیری استفاده کرد و برای بار دوم تلاش کرد. چون که دید تیر بر او اثر نکرده است، نیزه خود را برداشت و با تمام قدرت پرتاب کرد. اما مثل تیر، نیزه هم به پوست شیر خورد و شکست. به نظر می‌رسید پوست شیر از فولاد است و چیزی بر او اثر ندارد. بعد از آن ضربه شیر به سمت غار فرار کرد.
قهرمان که می‌دانست شیر راه فراری ندارد به دنبال او رفت. دو ماه در آن غار بزرگ و تو در تو، به دنبال شیر گشت. بالاخره او را پیدا کرد. هیچ یک سلاح‌هایش بر شیر کارساز نبودند، نه شمشیر، نه گرز و نه هیچ چیز دیگری. بالاخره قهرمان با دست خالی به او حمله کرد. دستانش را به گلوی شیر فشار داد تا بالاخره توانست جان را از تن شیر بیرون بکشد.

بعد از کشتن شیر، قهرمان پوست به مانند فولاد او را می‌خواست. اما تیغ شمیشیر هم نتوانست کمکی به کندن پوست کند. تا اینکه او با قسمتی از یال شیر که سخت‌تر از هر چیزی بود، حتی الماس، پوست را کند. قهرمان پوست را پوشید. این پوست تا همیشه سپر قهرمان ماند.

آن شیر سلطان جنگل و قوی‌ترین حیوانی بود که خدایان خلق کرده بودند. بنابراین روح آن را به شکل ستاره به آسمان فرستادند تا برای همیشه نشان قدرت باقی بماند. شیر در زمانی از سال در آسمان ظاهر می‌شود که رودخانه‌ها پُر آب می‌شوند تا برکت وجود سلطان جنگل به یاد حیوانات بماند (بخاطر همین است که در آب نماها از دهان شیر، آب جاری است).
درخشان‌ترین ستاره در بین ستارگان شیر، قلب اوست که آن را ستاره پادشاه نامیدند.

ویژگی های متولد ماه مرداد

مردادی‌های بلند پرواز، کاردان و متکی‌به‌خود هستند. صفات منفی یا مثبت این افراد زیاد است، زیرا هرطور که تربیت شوند آن را به بهترین حالت اجرا خواهند کرد. متولدین ماه مرداد را اغلب خوش صحبت، منصف و وفادار، خوش رو با چهره‌ای شاد خواهید دید. 

عنصر وجود متولد ماه مرداد آتش است

آتش برای زنده ماندن به عناصر دیگر نیاز دارد. در حالی که که هوا سبب بزرگ شدن آتش می‌شود، خاک می‌تواند به شعله‌ور بودن پیوسته و بی‌نقص آن کمک کند. به این معنی که عنصر آتش بدون اطرافیان نمی‌تواند شاد و سرزنده باشد و اگر تنها بماند خاموش می‌شود.

سنگ ماه تولد مرداد زبرجد است

اگر زبرجد را بر روی سینه قرار دهید غم، افسردگی، نفرت و حسادت را از دل و روح پاک می‌کند. همچنین همراه داشتن آن، برکت و ثروت را زیاد کرده و برای صاحبش شانس و اقبال به همراه می‌آورد. سنگ زبرجد قدرت تمرکز، خلاقیت و آگاهی را زیاد می‌کند. برای رفع بیماری‌های پوستی به ویژه اگزما و جوش‌های صورت هم مفید است.

روز خوش یمن برای متولد ماه مرداد

یکشنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه مرداد

1

نماد ماه شهریور:

نماد ماه تولد شهریور، دوشیزه است.

دوشیزه، پاک‌ترین انسان روی زمین بود. او در سرزمین خدایان زندگی ‌می‌کرد. اما بعد از مدتی انسان اولین گناه خود را مرتکب شد. انسان یک انسان دیگر را کشت.
دوشیزه پاک بود و با این گناه از انسان متنفر شد. او به بالای کوهی رفت تا از انسان‌ها دور بماند.

کم کم گاناهان انسان بیشتر شد. انسان‌ها با هم وارد جنگ شدند. جنگ‌ها باعث شد انسان‌ها بیشتر بمیرند و این وضع برای دوشیزه قابل تحمل نبود. به خاطر همین او دیگر جای خود را در زمین ندید و به شکل ستارگان به آسمان رفت.

دوشیزه عشقی آشکار داشت. او عاشق خدای غلات بود. اما خدای غلات هر سال موقع برداشت محصول متولد می‌شد. او غلات را به کشاورزان می‌داد و با رسیدن زمستان می‌مرد.
دوشیزه هر سال موقع برداشت محصول، با به دست داشتن یک خوشه گندم به آسمان، برای دیدن خدای غلات می‌آمد. او به کشاورزان می‌فهماند که موقع برداشت محصول است. دوشیزه تا مرگ خدای غلات پیش او می‌ماند. ولی مرگ او همیشه برای دوشیزه غم انگیز است. با مرگ خدای غلات او هم از آسمان می‌رود. اما می‌داند که او دوباره زنده خواهد شد و تا سال بعد و رسیدن گندم‌ها و تولد خدای غلات، منتظر می‌ماند.

ویژگی های متولد ماه شهریور

در کنار یک شهریوری می‌توانید، صبر و شکیبایی را یاد بگیرید و به همان شکل با آنها رفتار کنید. متولدین این ماه به طور کلی افرادی خوش‌شانس،خوش‌برخورد، پایبند به قول و افرادی موفق به شمار می‌روند. همچنین آنان اغلب خواهان آرامش و علاقه‌مند به هنر هستند. از صفات بد متولد این ماه باید گفت که می‌توانند بیش از حد انتقادگر، دیرپسند و گاهی مداخله‌گر باشند.

عنصر وجود متولد ماه شهریور خاک است

خاک ثابت، قابل اعتماد و دائما در حال فعالیت است. کسانی که عنصر وجودی‌شان خاک است، همین ویژگی‌ها را دارند. همان‌طور که نمی‌توان زمین را از گردش بازداشت، وقتی عنصر خاک تصمیمی می‌گیرد هیچ چیزی نمی‌تواند نظرش را در آن رابطه تغییر دهد.

سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود است

این سنگ برای درمان دردهای عصبی، دردهای روماتیسمی، سردردهای شدید، نقرس، دردهای مفصلی، قولنج، سوزش معده و دردهای شدید موثر است. یاقوت کبود برای مدیتیشن هم بسیار خوب است و تردید و دودلی را کاهش می‌دهد. همچنین به حامل خود بصیرت و روشنایی می‌دهد و او را در برابر خشم و ناملایمتی‌های زندگی حمایت می‌کند. 

روز خوش یمن برای متولد ماه شهریور

چهارشنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه شهریور

5

نماد ماه مهر:

نماد ماه تولد مهر، ترازو است.

ترازو در اول فصل پائیز به آسمان می‌آید تا روز و شب را وزن کند و آن‌ها را دقیقا به یک اندازه در بیاورد.

ترازو برای قضاوت روح مردگان است. هر کسی بعد از مرگ با آن ترازو وزن می‌شود و اگر وزن او کمتر از وزن یک پَر باشد، اجازه دارد تا به سرزمین خدایان برود.

ویژگی های متولد ماه مهر

یک مهر ماهی دارای مشخصات ارثی است و به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود شباهت زیادی دارد. این فرد اغلب اعتقاد دارد که خوبی را با خوبی، بدی را با بدی باید پاسخ داد! متولد مهر به شدت محبت دیدن را دوست دارد و از محیط‌های رمانتیک و خیال‌انگیز لذت می‌برد. خیلی هم تعلل می‌کند و اهل امروز و فردا کردن است و عادت دارد برخی از کارها را پشت گوش بیندازد.

عنصر وجود متولد ماه مهر هوا است

عنصر وجودی افراد متولد مهر هوا بوده و به همین خاطر این افراد می‌توانند در لحظه تصمیم‌گیری و بهترین راهکار را پیدا کنند. اما دقیقا مثل هوا هم خیلی سریع تغییر موضع می‌دهند. بعضی از متولدین این عنصر خیلی منطقی، باهوش و خوش برخوردند. اما در عوض بعضی‌هایشان هم ممکن است گیج و سرد باشند. عنصر هوا چندان وفادار و سرسپرده نیست.

سنگ ماه تولد مهر اوپال است

اوپال سنگی نادر، کمیاب و بسبار گران‌قیمت است. این سنگ می‌تواند قلب و جریان خون را تقویت کند. همچنین می‌توان برای سرطان خون از آن استفاده کرد. اوپال افسردگی را تسکین می‌دهد. برای بهبود کارکرد معده، روده و ورم معده می‌توان از این سنگ استفاده کرد.

روز خوش یمن برای متولد ماه مهر

جمعه

عدد حوش شانسی برای متولد ماه مهر

6

نماد ماه آبان:

نماد ماه تولد آبان، عقرب است.

الهه‌ شکار، عاشق یک شکارچی قهار شده بود. الهه تمام سعی خود را می‌کرد تا عشق خود را به شکارچی نشان دهد. اما با اینکه شکارچی واقعا قهار بود، اما سر به هوا هم بود. او توجهی به عشق الهه‌ شکار نمی‌کرد. یا شاید هم دوست داشت آن عشق را نادیده بگیرد و به بی‌بند و باری خود برسد.

روزی شکارچی در جنگل در حال قدم زدن بود که هفت دختر زیبا را در کنار رودخانه دید. آن‌ها هفت خواهری بودند که به کمین یک گوزن نشسته بودند تا شاید آن را شکار کنند. شکارچی در یک نگاه عاشق یکی از خواهرها شد و مخفیانه آن‌ها را تعقیب کرد.

خواهرها به یک جزیره رفتند که پدرشان پادشاه آنجا بود. شکارچی مدت‌ها درجزیره آنجا ماند. او تلاش کرد تا بتواند دلبری کند و دل آن خواهر را بدست بیاورد. اما تلاش‌هایش نتیجه نداشت و او هیچ عشقی از طرف آن خواهر دریافت نمی‌کرد، مانند عشق الهه شکار به او. او تمام تلاش خود را کرد ولی راه به جایی نمی‌برد.

بالاخره شبی متوجه شد که خواهران در حال نوشیدن شراب هستند. او در کناری به کمین نشست تا آن‌ها مست شوند. وقتی که مطمئن شد مست شدند، از فرصت استفاده کرد و دست خواهری را که عاشق او شده بود گرفت تا او را بدزد. اما نگهبانان جزیره متوجه شدند و شکارچی توسط نگهبانان گیر افتاد.

پدر دختران بخاطر این کار زشت، چشم‌های شکارچی را درآورد و او را کور کرد. به نگهبانان دستور داد او را از جزیره بیرون بیاندازند.

الهه شکار که موضوع را متوجه شد، دل شکسته به پیش خدای خدایان رفت و ماجرا را تعریف کرد. آن‌ها تصمیم گرفتند برای اینکه خواهران را از شکارچی دور نگه دارند، آن‌ها را سوار شانه گاو نر سفید در آسمان کنند تا جایشان امن باشد. بنابراین هفت خواهر را تبدیل به هفت ستاره کرد و آن‌ها را بر روی شانه گاو نر گذاشت.

شکارچی نا امید به سمت شرق، جایی که خورشید از آنجا طلوع می‌کند راه افتاد. او امید داشت تا شاید یکی از خدایان چشمان او را برگرداند. هنگامی که به شرق رسید با بالا آمدن خورشید و برخورد اولین نور خورشید به چشم او، چشمان شکارچی شفا یافتند.

اما شکارچی هنوز دست از سر به هوایی بر نداشته بود. او روزی به الهه شکار گفت که من هر آنچه که روی زمین باشد را حریف هستم و آن را شکار می‌کنم.
این حرف شکارچی که باعث خنده الهه شکار شده بود. الهه شکار تصور کرد که موقع انتقام است و باید تمام بی‌توحهی‌ها را جبران کند.این حرف شکارچی توسط الهه شکار به گوش خدای زمین رسید. خدای زمین از این حرف عصبانی شده بود. او موجوداتی داشت که حتی شکارچی نمی‌توانست به آن‌ها نزدیک شود. خدای زمین برای اینکه بفهماند شکارچی در برابر زمین هیچ است، موجودی را پیش او فرستاد.
شکارچی که در حال قدم زدن بود، ناگهان دید زیر پایش می‌لرزد. زمین شکافته شد و از زیر زمین عقربی غول‌آسا بیرون آمد. شکارچی که از ترس زبانش بند آمده بود بی‌حرکت ایستاد و با اولین نیش شکارچی از پای در آمد.

الهه شکار مرگ شکارچی را دید. با اینکه از شکارچی متنفر بود ولی هنوز به او عشق داشت. مرگ او را تقصیر خود می‌دانست. بنابراین از خدای خدایان خواست تا شکارچی را بخاطر او به آسمان و میان ستارگان ببرد.

شکارچی هیچوقت متوجه این عشق نشد و هنوز هم در آسمان به دنبال هفت خواهر است. اما خدای زمین هم او را رها نکرده و عقرب را به آسمان فرستاد تا شکارچی را دنبال کند.

(خوشه پروین که هفت ستاره دارد، نماد خواهران است. در آسمان طوری دیده می‌شود که انگار شکارچی هنوز به دنبال گاو نر است که خواهران بر دوش او هستند. اما با طلوع عقرب از شرق، شکارچی از مغرب غروب می‌کند و بنظر می‌رسد شکارچی از دست عقرب فرار می‌کند.)

ویژگی های متولد ماه آبان

متولدین آبان، عموما انسان‌های خوش‌بین، خونگرم و خودآگاهی هستند. اغلب با روحیه مثبت و خوش‌بینی که دارند دوستان زیادی برای خود دست‌وپا می‌کنند. طرفدار ثبات شغلی، ثبات زندگی و عاشق سفر و تفریح هستند. اگر پابه‌پای آنها پیش نروید، بدون شک به مشکل بر می‌خورید. آبانی‌ها گاهی زیادی حسود می‌شوند. سریع دل بستن و سریع دل کندن هم یکی دیگر از خصلت‌های منفی آنهاست.

عنصر وجود متولد ماه آبان آب است

این افراد خیلی هم زود به دیگران اعتماد می‌کنند که گاهی ممکن است به ضررشان تمام شود. گاهی سنگینی غم دیگران به قدری روی شانه‌های عنصر آب زیاد می‌شود که از او انسانی افسرده می‌سازد.

سنگ ماه تولد آبان توپاز است

این سنگ سمبل برکت و رشد هم به شمار می‌رود. از توپاز به عنوان یک سنگ التیام بخش و جوان‌کننده یاد می‌کنند که شخص را در مقابل خطرات حفظ می‌کند و بر قدرت فکر، خلاقیت و ثروت می‌افزاید. برای افسردگی، عصبانیت و نگرانی‌ها هم بسیار موثر است.

روز خوش یمن برای متولد ماه آبان

سه شنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه آبان

9

نماد ماه تولد آذر:

نماد ماه تولد آذر تیر و کمان می باشد.

یک آذر ماهی در عین حال که خیلی حساس است، حس ششم بسیار قوی نیز دارد. این افراد برای دست‌یابی به اهداف و خواسته هایشان، نیاز دارند که دائم توانایی‌هایشان را به آنها یادآوری کنید. هرگز هم اشتباهاتشان را بی‌پرده و مستقیم به آنها گوشزد نکنید. چون این افراد ممکن است بدون اندیشه کارهای عجیب و نادرست انجام دهند. گاهی نمی‌توان به هیچ عنوان به آنها اعتماد کرد.

عنصر وجود متولد ماه آذر

آتش همان‌قدر که توانایی ایجاد تغییر و پاکسازی دارد، توان سوزاندن و ویرانگری هم دارد. کسانی که آتش هستند اغلب وفاداری کمی دارند و همیشه در مسیر خواسته‌ها و تمایلات خود گام بر می‌دارند.

سنگ ماه تولد آذر فیروزه است

از سنگ فیروزه برای محافظت در برابر حوادث و بلایا، از بین برندن ترس، استرس و افسردگی، ایجاد شادی و خوش شانسی استفاده می‌کنند. فیروزه همچنین تقویت کننده قلب، دستگاه تنفسی، چشم‌ها، گردش خون، گلو، معده و کبد نیز مفید است. 

روز خوش یمن برای متولد ماه آذر

پنج‌ شنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه آذر

3

نماد ماه دی:

نماد ماه تولد دی بز می باشد.

یک دی ماهی برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایش در زندگی، ابتدا باید فکر و ذهنش را سروسامان دهد و سپس برای برنامه‌ریزی اقدام کند. او با اراده، خوش‌برخورد، با محبت و همسردوست است. همچنین دوستدار زندگی آرام و بی دردسر بوده و مطالعه و مسافرت را بسیار دوست دارد. اما هیچ وقت سعی نکنید اعصابشان را تحت فشار بگذارید، چون بسیار خشمگین و بداخلاق می‌شوند. عصبانیت این افراد گاهی غیرقابل کنترل است. گاهی هم بسیار دیرجوش و غیراجتماعی می‌شوند.

عنصر وجود متولد ماه دی خاک است

به هیچ وجه اهل رویاپردازی‌ نیستند. بعضی وقت‌ها زیاد از حد محتاط و محافظه‌کار می‌شوند. همچنین بسیار گزینشی عمل کرده و اجازه نمی‌دهند هر کسی از زندگی شخصی آنها مطلع شود. این باعث می‌شود تا خاک همیشه با وفا و صادق بماند.

سنگ متولد ماه دی لعل است

سنگ لعل، آرامش و خوابی بدون کابوس را برای دی‌ماهی‌ها به همراه دارد. از لعل می‌توان برای افزایش قوای بدن، استقامت جسمی و همچنین تقویت قلب و عروق بهره گرفت. از آشفتگی‌های ذهنی هم می‌کاهد و برای مدیتیشن بسیار عالی است.

روز خوش یمن برای متولد ماه دی

سه شنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه دی

8

نماد ماه بهمن:

نماد ماه تولد بهمن مرد و دلو می باشد.

بعضی از بهمن ماهی‌ها یک دنده هستند اما در عوض قابل اعتماد و امانت‌دارند و در حل مشکلات هم اغلب موفق ظاهر می‌شوند. آنها از اینکه در علت هر ماجرایی کنجکاوی کنند لذت می‌برند. پس خیلی از سوالات و پیگیری‌هایشان ناراحت نشوید. البته گاهی هم سر به هوا و دمدمی هستند.

عنصر وجود متولد ماه بهمن هوا است

هوا یک لحظه آرامش ندارد و دائم در حرکت است. بهمن ماهی‌ها عنصر وجودشان هواست، می‌توانند در لحظه تصمیم‌گیری و بهترین راهکار را برای هر مشکل سختی پیدا کنند. این افراد اصولا به سنت بی‌اعتنا هستند.

سنگ ماه تولد بهمن آمیتیس است

سنگ آمیتیس سمبل صمیمیت، صلح و آرامش است. ضد اضطراب و کابوس بوده و برای کسانی که بدخواب هستند یا مدام کابوس می‌بینند، به‌شدت توصیه می‌شود. این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر، میگرن و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن را بهبود می دهد. همچنین برای بیماری دیابت موثر است.

روز خوش یمن برای متولد ماه بهمن

شنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه بهمن

4

نماد ماه اسفند:

نماد ماه تولد اسفند ماهی می باشد.

یک اسفندماهی برای رسیدن به خواسته‌های خود، خیلی راحت و به وفور تغییر عقیده می‌دهد. همچنین به از این شاخه به آن شاخه پریدن عادت دارد. تحت هر شرایطی باید با اسفندی‌ها احساساتی و عاطفی برخورد کنید. آنها علاقه چندانی به حل و فصل مسائل مالی ندارند و ترجیح می‌دهند که این مسائل را به شریک زندگی خود بسپارند.

عنصر وجود متولد ماه اسفند آب است

آب وقتی در یک مسیر باریک جریان دارد، شاید بی‌اثر به‌نظر برسد. اما امان از روزی که در یک جا جمع و متمرکز شود، آن وقت است که می‌تواند کوه را هم جابه‌جا کند. فردی که عنصر وجودی او آب است بسیار دلسوز و مهربان است و بسیار سریع با دیگران ارتباط برقرار می‌کند.

سنگ ماه تولد اسفند آکوامارین است

سنگ‌ آکوامارین‌ سیستم‌ ایمنی‌ و اعصاب‌ را تقویت‌ می‌کند و باعث‌ آرامش‌ غدد می‌شود. مخصوص بیماری‌های مجاری تنفسی، برونشیت، ریه‌ها و ناراحتی‌های گردن است. همچنین بدن فرد را در برابر سرماخوردگی و التهاب حنجره محافظت می‌کند. قدرت بیان و هوش را هم افزایش می‌دهد.

روز خوش یمن برای متولد ماه اسفند

پنج‌ شنبه

عدد خوش شانسی برای متولد ماه اسفند

7

برای دیدن مدلهای متنوع از گردنبند های ماه تولد اینجا را کلیک کنید.

در بخش نظرات برای ما بنویسید که متولد چه ماهی هستید و آیا مشخصاتی که برای هر ماه نوشته‌ایم با روحیه شما یکی است؟

دیدگاهی در مورد “نماد ماه تولد

  1. Nima گفت:

    خیلی ممنون از مطالب مفید تون

    1. نقره ساحل گفت:

      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 11 =