مجله نقره ساحل

انواع مدلهای زنجیر نقره

انواع مدلهای زنجیر نقره کدامها اند؟

زنجیر از یک سری حلقه های به هم پیوسته ایجاد می شود، در ابتدا از زنجیرها در صنعت و ساخت ابزارآلات استفاده میشد و کم کم زنجبیرها به صنعت ساخت جواهرات هم راه یافتند. امروزه بیشتر طرح های مدرن توسط ماشین آلات خاص تولید می شوند. و گردنبند های زنجیری جزو پرطرفدارترین زیورآلات هستند اما استفاده از زنجیر در ساخت گوشواره و دستبند نیز به وفور به چشم می خورد و طرفداران بسیاری دارد. با گذشت زمان زنجیرهای متفاوت برای سلیقه های مختلف طراحی و خلق گردید که در زیر انواع زنجیرها در دنیای نقره را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زنجیر های نقره را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

1:زنجیر های کلاسیک

2:زنجیر های بافت

3:زنجیر های صیقلی یا براق

زنجیر های کلاسیک:

1:زنجیر کابلی (Link chain) یا دیپلمات:

همان‎طور که از اسم این مدل مشخص است، ظاهری کابل‎ مانند دارد و در واقع از یکسری حلقه های بیضی که در دل یکدیگر قرار دارند، تشکیل شده‎است. زنجیر کابلی از ساده‏ترین و کلاسیک‏ترین طرح‎های گردنبند مردانه است اما با این وجود همچنان جزو محبوب‎ترین انواع زنجیر مردانه در این سبک محسوب می‎شود.

2:زنجیر رولو:

زنجیر رولو مشابه زنجیر کابلی می باشد، ولی حلقه‌های اتصالی آن دایره‌ یی یاگرد میباشند. زنجیر رولو با حلقه‌های کوچک برای خانم‌ها و نمونه‌های بزرگ تر آن برای آقایان مناسب می باشند.

3:زنجیر ملوانی، دریایی، رامبو (لنگر):

این مدل از حلقه‌های بیضی متصل به هم تشکیل شده و در هر یک از این بیضی‌ها یک اتصال کوچک (مشابه یک خط) وجود دارد. زنجیر ملوانی یا لنگر یکی از مدل‌های محبوب زنجیر مردانه می باشد.به ‏دلیل شباهت حلقه ‏های این زنجیر با لنگرهای کشتیرانی، به‏ این نوع زنجیر،زنجیر لنگری نیزمی‏گوییم.

4:زنجیر کارتیر،کورب(کارتیه):

زنجیر کارتیر یکی دیگر از مدل‌های مورد توجه مردان می باشد که دارای اتصالات مسطح و یک اندازه است. به طوری که حلقه‌ها تقریبا روی هم قرار دارند و فضای خالی بین آن وجود ندارد.این زنجیر دارای پهنای مختلف از 2 میل تا 1 سانت میباشد.

5:زنجیر فیگارو:

 فیگارو ترکیبی از حلقه‌های بیضی و دایره ای است و هر بیضی بزرگ با سه دایره کوچک به هم متصل می‌شوند. مدل فیگارو هم از محبوب ترین مدل های زنجیر برای آقایان می باشد.
این مدل‌های زنجیر از دوران قدیم به همین شکل طراحی می‌شده‌اند و جزو سبک‌های استاندارد در طراحی زنجیر می باشند، به همین دلیل به آن‌ها زنجیر کلاسیک گفته می شود. که میتوان انواع زنجیرهای کلاسیک را با آویز یا بدون آن استفاده کرد.این زنجیر هم همانند زنجیر کارتیر دارای پهنای مختلف از 2 میل تا 1 سانت میباشد.

زنجیر های بافت:

1:زنجیر پاپکورن:

 در زنجیر پاپ کورن از یک زنجیر صاف ماری شکل به همراه اتصالاتی برجسته استفاده می‌شود.و یک زنجیر بسیار خاص و زیبا میباشد.

2:زنجیر بیزانس(بیزانتین):

شباهت این زنجیر به زیورآلات زمان امپراتوری بیزانس، باعث نامگذاری آن شده ‏است. زنجیر بیزانس در واقع نوعی زنجیر جعبه‏ ای است که ساختار پیچیده، ظریف و درهم تنیده دارد و جزو مدل‏های بافت محسوب می‎شود. با وجود قدمت این طرح، زنجیر بیزانس یکی از محبوب‏ترین انواع زنجیر مردانه است. این مدل زیورآلات به زنجیر اتریشی نیز مشهور است.

3:زنجیر توپی (ساچمه):

زنجیر توپی یا ساچمه رشته‌‌ای از توپک‌های توپر و به هم متصل می باشند که یک کار خاص و فوق العاده زیبا را می سازند.

4:زنجیر طنابی:

طرح طنابی جزو پرطرف‏دارترین مدل‏های زنجیر مردانه از نوع بافت است. این مدل گردنبند از دو یا چند رشته به هم پیچیده تشکیل شده ‏است که طرحی مارپیچی و طناب ‏مانند به آن می‏دهد.این مدل زنجیر از جمله خاص ترین زنجیر های نقره محسوب میشود.

5:زنجیر شانل(شنل):

این زنجیر ساختاری در هم تنیده با الگویی مشابه لوگو شانل دارد که منجر به ایجاد زنجیری با شکل متفاوت گشته است.این زنجیر مناسب آقایان میباشد و در مجالس خاص،انتخاب خوبی است.

زنجیر های صیقلی یا براق:

1:زنجیر ماری لوله یی(امگا):

زنجیر ماری(امگا) ساختاری متفاوت از سایر نمونه‌ها دارد و از صفحات کوچکی تشکیل می‌شود که در قسمت زیرین به یکدیگر متصل‌اند. این زنجیر به دلیل قدرت بالا در بازتاب نور و درخشندگی و براق بودن سطح آن محبوب است.

2:زنجیر ونیزی(مکعبی):

 مدل ونیزی از مربع های هم اندازه و بافته شده به هم تشکیل میشوند. ونیزی از استحکام خوبی برخورد داراست و جزو زنجیرهای توپر به حساب می آید.این زنجیر میتوان هم بصورت تک و هم با آویز انداخت.

3:زنجیر ابریشمی:

به جای حلقه‌های قابل لمس، زنجیر ابریشمی از حلقه‌هایی مماس با یکدیگر تشکیل شده که مشابه یک لوله قابل انعطاف است. این زنجیر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد مشکل پسند می‌باشد.

4:زنجیر هرینگبون:

این از کنار هم قرار گرقتن پیوند های V شکل تشکیل شده است.زنجیر هریگبون ساختاری مسطح دارد. اسم آن هم به دلیل اینکه شباهتی زیاد به تیغه ماهی دارد هرینگبون میباشد.این زنجیر مناسب برای آقایان و بانوان میباشد.

5:زنجیر تیغه ماهی:

زنجیر تیغه ماهی اغلب باریک است و طرح الگویی آن به صورت بالا و پایین و مماس با یکدیگر است که کمی تعمیرات آن را با چالش مواجه می‌کند.این زنجیر یکی از زنجیر های خاص و پرطرفدار بین آقایان و خانم ها محسوب می شود.

نکات مهمی که هنگام خرید زنجیر باید رعایت کنید:

1:بررسی عیار نقره:

در هنگام خرید زیورآلات نقره حتماً به عیار آن‏ توجه کنید. از آن‎جایی که فلز نقره مانند سایر فلزات در حالت خالص قابل کار شدن و شکل‎ پذیری نیست، از انواع آلیاژ آن در تولید زنجیر استفاده می‎شود. از مناسب‏ترین عیارهای جهانی، عیاری با نام نقره استرلینگ است که با نشان 925 یا s925 بر روی محصول مشخص می‎شود. برای اطمینان از اصل بودن عیار، زنجیر را از مراکز معتبر خریداری کنید.

طول زنجیر:

یکی از دغدغه ‏های انتخاب انواع زنجیر،اندازه مناسب آن است. زنجیر برای آقایان با طول حدود cm45 که برروی گردن قرار می‏گیرد، بهترین گزینه برای انواع تیشرت‏های یقه باز و یقه هفت است. اندازه کمی بلندتر در حدود 50 تا 60cm  که برروی استخوان ترقوه و پایین ‎تر از آن قرار می‏گیرد، پرطرفدارترین نوع گردنبند برای آقایان است که با انواع لباس‎ها هماهنگ می‎شود.

اگر می‏خواهید به‏ طور دائمی از گردنبند مردانه استفاده کنید، انواع کوتاه و دور گردن را انتخاب کنید. طبق یک استاندارد، زنجیر مردانه کوتاه‎تر برای آقایان با اندام لاغر و یا دارای قد کوتاه و متوسط، مناسب‎تر است و آقایانی که درشت اندام و بلند قد هستند، بهتراست زنجیرهای بلندتر را انتخاب کنند.

سایز استاندارد زنجیر برای خانم ها:

.در اکثر خانم ها،هر یک از این اندازه ها در یک قسمت خاص قرار میگیرد.بعضی از مهمترین انواع سایز زنجیر عبارتند از:

1:زنجیر چوکر:40 سانتی متر.

2:سایز پرنسس:45 سانتی متر.اما این گردنبند در سایز های 43 تا 48 سانتی متر موجود است.این گردنبند معمولا روی استخوان ترقوه قرار میگیرد.

3:سایز نمایشی:50 سانتی متراین سایز کمی پایین تر از ترقوه قرار میگیرد.

4:اگر می خواهید زنجیر تان پایین تر از سایز متینی قرار گیرد،از زنجیر های 55 تا 60 سانتی متری استفاده کنید.

زنجیر استاندارد برای خانم ها 45cm میباشد.

برای دیدن مدلهای متنوع از زنجیر های زنانه اینجا کلیک کنید.

قفل محکم و با دوام:

توجه به امنیت زیورآلات نقره از نکات مهم است که باید به آن توجه کنید. معمولاً از انواع مختلف قفل در ساخت زنجیر استفاده می‎شود، که ساختار و امنیت متفاوتی نیز دارند. قفل خرچنگی از معروف‏ترین قفل‏های زنجیر مردانه است که استفاده آسان و امنیت مناسبی دارد. قفل حلقه فنری، نوعی قفل خرچنگی است که تنها در شکل تفاوت‎هایی با هم دارند. قفل آهنربایی، قفل قلابی، قفل پیچی و جعبه‏ ای از دیگر مدل‏های مناسب برای زنجیرنقره میباشد. با انتخاب یک قفل ایمن و مستحکم از گم‏شدن زنجیرها جلوگیری کنید.

به‎ طورکلی انواع زنجیر مردانه در طرح، اندازه و  قیمت‎ مختلف وجود دارد که آقایان با سلیقه‏ های مختلف را راضی نگه می‎دارد. اما نکته مهم آن است که حتماً در هنگام خرید از مشاوره و راهنمایی فروشنده استفاده کنید. در گالرینقره ساحل زیباترین طرح‏های زنجیر برای آقایان وجود دارد که یک هدیه مناسب و یک اکسسوری زیبا برای هدیه به خود یا عزیزان‏تان است.برای دیدن مدلهای متنوع از زنجیر های مردانه اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دو =