مجله نقره ساحل

سایز انگشتر خود را چگونه تعیین کنیم؟

یکی از دغدغه‌های اکثر افراد هنگام خرید انگشتر سایز آن است. زمانی که شما به فروشگاه نقره ساحل مراجعه کنید با استفاده از حلقه سایز، سایز انگشتتان و با میل نمره سایز انگشترتان به دقت تعیین میشود. اگر بخواهید برای کسی کادو تهیه کنید و یکی از انگشترهای وی را به همراه داشته باشید، با خیال آسوده میتوانید انگشتری کاملا مناسب تهیه کنید. اما اگر تصمیم بر خرید اینترنتی و غیرحضوری داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه میتوانید سایز انگشتر خود را به اطلاع فروشنده برسانید؟ در این مقاله از مجله نقره ساحل دو روش به شما معرفی میکنیم تا به سادگی در منزل سایز انگشت و انگشترتان را تعیین کنید.

 

 

1- تعیین سایز انگشتر

در این روش باید قطر داخلی انگشتر را اندازه‌گیری کنید. شما میتوانید انگشتر خود یا شخصی که قصد دارید برایش انگشتر خریداری کنید را روی یک کاغذ بگذارید و با استفاده از یک مداد یا خودکار قطر داخلی آنرا رسم کنید. برای اندازه گیری درست مشابه با شکل زیر قطر داخلی را محاسبه کنید.

تعیین قطر انگشتر

پس از محاسبه قطر داخلی بر حسب میلی‌متر با استفاده از شکل زیر سایز انگشتر خود را به دست آورید. در صورتی که قطر انگشتر شما بین دو سایز قرار گرفت، سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

چارت سایز انگشتر

2- تعیین سایز انگشت

برای محاسبه قطر انگشت به خط کش، خودکار و متر پلاستیکی (پارچه، نخ غیر قابل ارتجاع یا نوار کاغذ به طول 15 سانتی‌متر و عرض 1 سانتی‌متر) نیاز دارید. متر یا نخ را دور قسمت برجسته انگشت بپیچید. توجه داشته باشید که نخ باید کاملا دور انگشت را بگیرد و فضای خالی وجود نداشته باشد. از طرفی انگشت شما باید راحت باشد و احساس تنگ بودن نداشته باشید. انگشتر شما نباید در انگشتتان بلغزد و از طرفی هم نباید تنگ و اذیت کننده باشد.

وقتی نخ یا نوار به دور انگشت پیچیده شد در محل اتصال با خودکار علامت بگذارید. سپس نخ را باز کنید و فاصله‌ای که علامت زدید را با خط کش اندازه بگیرید. دقت کنید همان انگشتی را اندازه بگیرید که میخواهید انگشتر را در آن قرار دهید. اندازه یک انگشت در دو دست چپ و راست نیز با هم تفاوت دارد.

تعیین سایز انگشت

پس از اندازه‌گیری قطر انگشت مورد نظر با استفاده از جدول زیر سایز انگشتر خود را به دست آورید.

جدول سایز انشگتر

نکاتی که هنگام تعیین سایز باید به آن‌ها توجه کنیم

  1. اندازه انگشت با توجه به زمان روز و دمای هوا تغییر میکند. وقتی دستتان سرد باشد فشار خون کم است و  سایز انگشت کوچکتر بدست می‌آید. مناسب‌ترین زمان برای اندازه‌گیری سایز انگشت انتهای روز و در هوای گرم است.
  2. برای کاهش خطای اندازه‌گیری، چندین مرتبه سایز انگشت و انگشترتان را محاسبه کنید.
  3. انگشتر شما باید به قدری راحت باشد که از برآمدگی انگشت عبور کند و به قدری تنگ باشد که از انگشتتان نیفتد.
  4. اندازه یک انگشت در دست چپ و راست نیز با هم متفاوتند، حتما اندازه همان انگشتی که میخواهید انگشتر در آن باشد را اندازه بگیرید.
  5. عمومی‌ترین سایز انگشتر برای زنان 6 و برای مردان 9 است.
  6. انگشترهایی که دارای پایه حلقه یا رکاب عریض‌تری هستند معمولا از انگشترهایی با همان سایز و رکاب ظریف‌تر تنگ‌تر هستند.
  7. سایزهایی که در این مقاله آورده شده بر اساس استاندارد آمریکا است که عموما در ایران نیز مورد استقاده قرار میگیرد.

شما میتوانید مدلهای متنوع و با کیفیت انگشترهای نقره مردانه و زنانه را هم به صورت حضوری و هم اینترنتی از فروشگاه نقره ساحل تهیه کنید. در صورت هرگونه سوال یا ابهامی در مورد تعیین سایز انگشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

دیدگاهی در مورد “سایز انگشتر خود را چگونه تعیین کنیم؟

  1. Quail گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون ، کاربردی بود

    1. آرش گفت:

      لطف دارید

  2. رامین گفت:

    خیلی مفید بود?
    ممنون از سایت خوبتون?

    1. آرش گفت:

      نظر لطف شماست

  3. سارا گفت:

    خیلی کاربردی بود ممنون از سایت خوبتون??

    1. آرش گفت:

      لطف دارید

  4. زهرا گفت:

    خیلی خوب توضیح دادین.
    ممنون

    1. آرش گفت:

      لطف دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =